{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ekkolod, Garmin 200
  • #1   22. nov 2013 Har du tjekket, om ekko-sonden har vandkontakt hele tiden, når du sejler stærkt..

    Er din båd en planende båd, kan det være, at der kommer luft eller skummende vand, mellem ekko-sonden og vandet, og så vil den ikke virke korrekt...


  • #2   23. nov 2013 Selvfølgelig kan den ikke vise bunden når du sejler hurtigere end ca 5-6 knop og der er som Brumbass skriver fordi der kommer luft under båden og så kan transduceren ikke længere se bunden men hvis du tænker dig om så er det jo også lige meget hvis du sejler 30 knop og dit ekkolod pludselig fortæller dig at du er kommet ind et sted hvor der kun er 1/2 så er det jo alligevel for sent ????
    Jeg bruger en navigator / kortplotter til at orientere mig om hvor vandybden skifter og ekkoloddet til at finde fisken men mit lod viser kun bunden korrekt op til MAX ca 5 knop
    Jeg håber at dette giver svar på dit spørgsmål
    MVH Hasse


  • #3   23. nov 2013 Enig med hasse n. Og brumbass.

  • #5   23. nov 2013 att: Jens S
    Hvad vil du have formålet skal være ved at kunne læse dybden når du sejler 15 knob ????? når dit ekkolod viser at der er for lavt til at sejle er det jo allerede for sent for du kan UMULIGT nå at stoppe inden du rammer bunden ?????


  • #7   23. nov 2013 Hej...og tak for jeres svar. Jeg er skam godt klar over at det er for sent alligevel uheldet er ude. Fordi jeg spurgte var at den gl. båd jeg havde med en plotter i virkede hele tiden. Jeg har bestilt en Garmin 521s GPS/kortplotter/ekkolod nu...;-)

    Tak for hjælpen

    Mvh Bo


  • #8   25. nov 2013 den nye Garmin vil helt sikkert gøre det samme ved høj fart men lad os nu høre hvordan det bliver når du har fået det monteret.
    HUSK at melde tilbage da dette er vigtigt at vide MHT kommende folk der har samme problem.
    MVH Hasse


  • #9   25. nov 2013 Hej...det skal jeg nok, tror heller ikke den gør det. smiley

    Mvh Bo


  • #10   26. nov 2013 jeg har også en nyere Garmin den gør det samme ???? så det bliver da spændende om du ikke bare bruger en masse penge for at løse et problem der alligevel blev det samme.
    MVH Hasse


  • #11   26. nov 2013 Vil skynde mig at sige... tror heller ikke på at den viser dybde ved højere hastigheder. Det er også lige meget så men vil supplere med et søkort, da jeg vil fiske i mere ukendte vande. Vil stadig bruge min gl 200 som ekkolod og den nye 521s som gps/plotter. smiley

  • #12   27. nov 2013 Jeg gør det samme
    jeg har en Garmin kortplotter med indbygget ekkolod men bruger KUN kortet da jeg har et ældre men ok s/h Garmin ekkolod som jeg bruger til at se bunden men du må da meget gerne alligevel skrive tilbage og fortælle om din nye Garmin kan se bunden selvom båden planer.
    MVH Hasse


Kommentér på:
Ekkolod, Garmin 200

Annonce