{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.085 visninger | Oprettet:

vinterklargøring Bayliner 2452 {{forumTopicSubject}}

Er det nok at tømme vandtank / varmtvandsbeholder/ holdingtank ved at lade pumperne pumpe det ud de kan, og er det andet jeg bør gøre bortset fra at lade alle haner stå åbne,( klargøring af motor og drev er klaret) det er min første vinter med en båd med fastmonterede tanke


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  vinterklargøring Bayliner 2452
  • #1   12. jan 2014 Du kan køre en flask vodka i gennem systemet...så fryser det ikk.det gør mine forældre i deres båd,og vi gør det i vores campinvogn det dur og er ikk giftigt.
    Mvh Henrik


  • #2   12. jan 2014 Det er nok en ok ide til små tanke, men jeg skal vist nok have min 25 L på før jeg får vand ind i varmtvandstanken, men tak for rådet alligevel mvh Boye


  • #3   12. jan 2014 Mine forældres er en ca 100 liternes tank og 4 vandudtag der ryger 4 liter vodka i så er den frostsikker deres båd står ude hele vinteren. Og campingvognen er en 50 liternes tank der ryger ca2 liter i ....du køre det jo bare igennem igen og igen.

  • #4   12. jan 2014 Der plejer at være en hane på varmt vandsbeholderen så man er sikker på den er tømt helt. Ellers burde det være nok bare at lade pumpen tømme. Husk dog at tømme eventuelle filtre.

  • #5   12. jan 2014 nej det er ikke nok , vand udvider sig sideværts , dvs at 2 cm vand i bunden kan sprænge tanke.

  • #6   12. jan 2014 michael b.

    Den var ny.
    Vandet prøver da at udvige sig den vej der er "lettest"


  • #7   13. jan 2014 Jonas ny for hvem ?? smiley i campingvogne er svært at få det sidste ud . Derfor sælhed der rigtig mange i forårssæsonen.

  • #8   13. jan 2014 For mig. har da aldrig hørt om at en flaske kan springe vis der er 1 cm vand i bunden af den og den fryser. så længe der ikke er låg/prop på ville vandet da udvige sig op ad. ville jeg da mene..? smiley

  • #9   13. jan 2014 en flaske er flad i bunden en tank er rund i bunden , prøv at tag en glasflaske og fyld 1/3 op med vand og læg den ned i fryseren . eller spørg en cv forhandler om han sælger mange varmtvandsbeholdere om foråret på den konto.

  • #11   13. jan 2014 preben j

    Det er også den mening jeg har om det.. smiley


  • #12   13. jan 2014 Øøøøø...en campingvognen er der da en bundprop i tanken så er der alså ikk mere vand der i...og i varmtvandsbeholder er der ligeledes 2 haner man åbner og så er den også Tom. Så åben dine haner helt og tøm tanken så sker der ikk noget...ellers er der jo vodkaen. smiley

  • #13   13. jan 2014 Henrik : hvorfor er der en prop i ? kan man ikke bare lade det meste vand løbe ud af hanerne ?
    Preben J : hvorfor har man i de fleste sommerhus installationer indsat en ventil ,så man ved hjælp af trykluft , kan blæse alt vand ud? efter det du skriver er det jo unødvendigt .


  • #14   13. jan 2014 Men uanset hvad , jeg har set sprungne beholdere med meget lidt vand i , derfor tømmer jeg alt med , luft og skiller ad hvor jeg kan komme til det , og bruger frostvæske i toiletter og andre steder hvor jeg ikke kan komme til at tømme .
    I min båds drikkevandssystem har jeg vodka både sommer og vinter smiley
    dette er min måde , hvis andre synes det kan gøres nemmere , så fred være med det.


  • #16   13. jan 2014 Preben j : hvis det er mig du prøver at forklare noget. Så prøv lige at læs tråden.igennem igen. Og uanset jvad så er jeg ude . Jeg mener han skal tømme både rør og tank helt . Nøjagtig som jeg selv gør i både sommerhus og.båd . Og hvad han så vælger er op til ham . Forsat god aften.

  • #17   14. jan 2014 Der er prop i så alt vandet løber ud af tanken og varmtvandsbeholder....men åben hanerne så kan man ikk gøre meget mere. smiley

Kommentér på:
vinterklargøring Bayliner 2452

Annonce