{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

Højte på påhængsmotor fra bund??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle båd venner smiley
Jeg har en Bonett, speedbåd, er stort set identisk med en fletcher rent facon mæssigt på bunden! Der sad en 90 hk som bare hang på agterspejlet da det var en ældremand der har haft den. Men nu stå jeg og skal monter min Mercury optimax 250 hk med rustfri 4 bladet propel. Men hvor højt skal den sidde i forhold til bunden? I forhold til kavatitons pladen? Nogle siger den skal flugte men har fundet på et USA forum at den gerne må sidden 3 cm OVER bunden ???

Nogle der kan hjælpe lidt, skulle helst have så meget fart ud af den!! >:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højte på påhængsmotor fra bund???
  • #1   20. jan 2014 Lig med bunden, du resikere at den slipper vandet når du drejer, hvid den sidder for højt..
    Mvh.

• #2   20. jan 2014 5-7 cm over bunden, afhængig af om der er vandindtag på spidsen af gearhuset og hvilken propel du har.

• #3   20. jan 2014 Afhængig af, hvor dit vandindtag sidder på motoren, skal den sidde fra 3-5 cm. over bunden smiley
    Efter min mening bliver bådens styreegenskaber og stabilitet bedst, hvis man ikke sætter den alt for højt. Ville anbefalde dig at sætte den omkring 4 cm over bunden, for også at have noget motor i vandet smiley

Men igen. Har meget at gøre med propel, motor, båd og anvendelse smiley

Kommentér på:
Højte på påhængsmotor fra bund???

Annonce