{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Problemer med Hydraulisk pumpe
  • #1   8. sep 2006 Er i der hjælp mig nu lidt drenge

  • #2   9. sep 2006 Ikke meget hjælp du fik denne aften. Håber ikke du skulle ud og sejle om lørdagen.
    Nå men jeg har sidste år, tilmeldt mig nedenstående hjemmeside ( gratis ), og fik bl.a gennem denne, løst flere af mine problemer på min Evinrude 60Hk VRO motor. Det kræver dog, at man kan læse og skrive engelsk, samt klart og tydeligt beskriver ens tekniske problem. Prøv evt. dette.

    http://forums.iboats.com/?category=5



  • #3   9. sep 2006 Har sovet lidt på dit problem.
    Der findes jo et hav af forskellige styresystemer. Hvad type/navn har du.
    Normalt har du en manuel mekanisk pumpe bag på rattet, som trykker hydraulikolie ud i den ene eller anden slange, alt efter hvad vej du drejer rattet. D.v.s. de to slanger er h.h.v. tryk og retur system, alt efter retning du ønsker at dreje. Disse slanger føres så ned til den hydrauliske cyl. som vil rykke sit stempel ind eller ud, alt efter hvad vej du drejer. En del hydrauliske cyl. er udstyret med en låseventil, så en kraftig bølge ikke kan få roret til at dreje.
    Hvis dit system ikke virker, kan det jo være at det er utæt, og der ikke er mere olie i systemet. Der kan påfyldes olie igen, via en lille prop på den manuel mekanisk pumpe bag ved rattet.
    Hvis dit system går tungt, kan det være den manuel mekanisk pumpe bag på rattet som er groet fast, låseventilen som hænger, stempel på hydrauliske cyl. er revet eller groet fast, eller det kan være snavs i hydraulikolien.

    1. Tag slanger af nede på hydrauliske cyl. ( olie vil løbe ud ! )

    2. Tag forbindelsen af mellem motor og hydrauliske cyl.

    3. Kontroller så at hydrauliske cyl. er nem at trække ud og ind (låseventil skal måske by-passes først)

    4. kontroller at du let kan dreje rattet fra side til side. (olie pisser ud )

    Efter dette, burde du have fundet den komponent, som driller. Skift / renover komponenten, og kom nyt olie på systemet.

    Her kan du bl.a. se nogle dele og systemer som findes

    (link fjernet)


  • #4   9. sep 2006 kan du ikke tage nogle fotos af det. (rat pumpe eller pumpen ved motoren olietanken til servo olien mm.)
    er det ikke en mercruiser motor der sidder i?
    mvh flemming


  • #5   10. sep 2006 I skal sku ha tak for jeres hjælp indtil videre jeg vender tilbage når jeg har fået taget nogen flere billeder, og når jeg har fået skilt det ad.......


  • #6   10. sep 2006 Hej igen hvis der er nogen som har haft de samme problemer må i stadig godt skrive det er en 6 cyl mercury....Tak

Kommentér på:
Problemer med Hydraulisk pumpe

Annonce