2.790 visninger
|
Oprettet:
LED undervandslys {{forumTopicSubject}}
Nogen der har nogle erfaringer med undervandslys?
Jeg tænker her lysstyrke, antal lamper, kvalitet osv?
Kom med input, venner
maj 2015
Følger: 9 Følgere: 51 Emner: 15 Svar: 283
Der findes mange kvaliteter. Der findes spot til indbygning (se Palby) og til på-bygning (se Matronics). Pris følger kvalitet.
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 44 Svar: 657
Jeg var ikke imponeret. Når man ligger i havnen, som man jo typisk gør når det er mørkt, så er der jo oftest ikke ligefrem sandbund, men tang mv. og dermed bliver vandet ret mørkt. Ihvertfald kunne jeg konstatere at lysstrålen var ganske få meter efter båden, nok 1,5-2 meter efter båden var der tydeligt blåt, jeg havde da forventet min. 5 meter og med meget bedre spredning, men der skal man nok have noget kraftigere og så bliver det absolut også kun godt, hvis der er lys sand bund!
sep 2006
Følger: 29 Følgere: 92 Både: 5 Emner: 23 Svar: 314
Thomas G, så det du siger er at selvom du havde 2x16w lamper havde det ikke den ønskede effekt du gik efter?
Jeg var forbi en kammerat igår og han havde det på sin - det er sgu’ en meget sjov detalje:).
jun 2008
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 3 Emner: 9 Svar: 408
Kan slet ikke beskrive hvor glad jeg er for at høre du synes det er unødvendigt, det må da besvare alle spørgsmål Seb har omkring emnet.
Jeg har den "store" RGB fra Matronics og blev direkte skuffet.
jun 2008
Ja der ser rækkevidden meget ringe ud, selv på billederne. Derudover må de være svære at rengøre, hvis man har båden liggende permanent i vandet.
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 3 Emner: 9 Svar: 408
sep 2006
Følger: 29 Følgere: 92 Både: 5 Emner: 23 Svar: 314
Det må godt nok være bittert at bore huller i båden, blot for at konstaterer at “nå, var det dét?”😳.
Jeg tror vist bare, jeg lader de ‘andre’ om at have undervandslys agter;).
LED undervandslys