{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.648 visninger | Oprettet:

Defekt tændingslås? {{forumTopicSubject}}

Der kommer kun et klik fra motorrummet når nøglen drejes. Har tjekket at alt stelforbindelse + starter og starter relæ er ok.
Er ikke helt skarp i el systemet, men kan det være tændingslåsen det er galt med? Tænker at hvis den ikke virkede ville det vel ikke klikke ved motoren, eller tager jeg fejl.

Håber I kan hjælpe.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Defekt tændingslås?
  • theWSU .
    theWSU . Tilmeldt:
    jul 2008

    Både: 3 Emner: 39 Svar: 217
    #1   22. mar 2014 du har vel prøvet at måle dit batteri..? om der er strøm nok på..?

  • #2   22. mar 2014 Batteri fejler heller ikke noget. Er nyt og ladet helt op

  • #3   22. mar 2014 Skal nok nævnes at den kan starte en gang i mellem, men det kræver ca. 50 drej på nøglen for at starteren kører en enkelt gang uden bare at klikke.

  • #4   22. mar 2014 prøv at banke på relæ
    med en skruetrækker
    samtidig med du prøver at starter

    hvis den så starter ? så er det relæ der skal skiftes
    ellers vil jeg gætte på tændingslås

    hilsen flemming


  • #5   22. mar 2014 eller en dårlig stel til motor

  • #6   22. mar 2014 Stel, starter og relæ er ok. Kan se at en ny tændingslås næsten ikke koster noget. Bestiller sådan en og ser om det virker.

    Tak for svar


  • #7   22. mar 2014 Det er sikkert startrelæet, men siden du udelukker det hele så ved du sikkert selv hvor fejlen er.

  • #8   22. mar 2014 Ved at alt det nævnte om stel, starter og relæ er 100 % ok. Spørgsmålet er egentlig bare om tændingslåsen kan være skyld i det. Når nøglen drejes og det klikker i motoren. Hvis en tændingslås er defekt vil der så stadig kunne høres et klik? Eller burde den så bare være helt død

  • #9   22. mar 2014 Den ville være helt død, den sender signalet (klemme 50) videre til relæet som du høre klikker, virkede låsen ikke, ville relæet ikke klikke.

  • #10   22. mar 2014 Tænkte det nok. Må fejlsøge lidt mere. Tak for svaret.

  • #11   22. mar 2014 Velbekom, nu skriver du godt nok reltæet er ok, og starteren også er, men prøv at mål om der kommer strøm til starteren når relæet er klikket, hvis du kan komme afsted med det kan du prøve at sætte et startkabel direkte på starteren men pas på du ikke rammer stel.

  • #12   22. mar 2014 Var også sikker på det var starter eller relæ så satte en helt ny starter på. De penge er så spildt nu. Næste gang bliver der målt som du skriver inden der bestilles dele

  • #13   22. mar 2014 jeg har godt læst at du har kontrolleret stelforbindelsen - MEN, jeg har haft samme problem på min båd - der måtte jeg skrue stel mellem motor og batteri af og på igen og det har virket lige siden - dårlig forbindelse hvor stel var skruet fast på motor, selvom alt så perfekt ud...

    brug evt. et startkabel mellem batteristel og motorblok - hvis det stadig ikke virker så prøv med plus kablet direkte fra batteri til starter.

    god jagt smiley


  • #14   22. mar 2014 Check om den får spænding, Rens da alle forbindelser og giv dem evt silionefedt for at mindste oxidering

Kommentér på:
Defekt tændingslås?

Annonce