{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.474 visninger | Oprettet:

Perkins motorer {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har efterhånden hørt så meget forskelligt om Perkins motorer at det er til at blive rundtosset af.
Noget af det som går igen, er at Perkins ikke bliver produceret mere og nogle dele derfor kan være umulige at få fat på.
Jeg har hørt at de mest almindelige dele til Perkins er nemme at få fat på og endda billigere end til mange andre mærker men dele som topstykke, manifold osv, ikke kan skaffes.

Endvidere har jeg hørt at Perkins skulle være besværlige og dermed også dyre at få repareret, selvom delene er billige.

Hvad er jeres mening om Perkins ?
Ville i være mere nervøse for at købe Perkins end f.eks volvo, yanmar, lombardini eller lign. ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Perkins motorer
  • #1   30. aug 2019 Jeg har 2 stk perkins 4.236 I min båd og jeg kan stadig købe alt til dem, selvom de er fra 70erne:)

  • #2   30. aug 2019 Ville nok nærmere foretrække en perkins, frem for de andre nævnte, selv om jeg aldrig rigtig har været vild med engelsk mekanik. De har jo alligvel i små 100 år, leveret nogle af de mest pålidelige dieselmotorer, til traktore,mejetærskere,lastbiler,toge,både,nødgeneratorer,og meget andet.Har selv en gammel v8.510 fra 1967 i min, kørt de første 7 år af dens liv i en lastbil,den går sku stadig imponerende godt,med alle de timer den må ha på uret.

  • #3   30. aug 2019 Jeg har en Ferguson 35x fra 1962 med 3cylinderet perkins diesel. timetallet kender jeg ikke, for tælleren stod af ved 8500timer men den starter og trækker stadig perfekt trods mange års misligeholdelse.

    Filtre og dele fås stadig.

    Det er selvfølgelig en landbrugsmaskine... men bønder er jo ikke just kendte for at skåne tingene


  • #4   30. aug 2019 Min kammerat har en ferguson magen til, den har simpelthen den blødeste dieselmotorgang jeg nogensinde har hørt.

  • #5   30. aug 2019 Hej.. Alt kan skaffes til perkins. De er billige at reparere. Hvis altså de går i stykker smiley
    Så køb du bare


  • #6   30. aug 2019 Tak for svarene.

    To af jer skriver at alle reservedele kan skaffes.
    Jeg har været i kontakt med en Perkins mekaniker som siger at bl.a manifold og topstykke ikke kan skaffes.
    Jeg kan sagtens finde sider på nettet som sælger reservedele til Perkins men indtil videre har jeg ikke fundet hverken topstykke eller manifold til en Perkins 4.108.

    Hvor køber i reservedele til Perkins?


  • #7   30. aug 2019 Prøv på veterantraktordele.dk
    Michael Føns
    Tror på han kan hjælpe dig smiley


  • #8   31. aug 2019 nej, der laves nok ikke nye topstykker til en motor der udgik i 80'erne - men du køber vel heller ikke en motor med henblik på at skifte topstykket?

    Skulle toppen gå kan den uden tvivl repareres. Det er ikke kineserskrammel, så der er godstykkelser at tage af.

    Manifolden - tjaeh, det er selvfølgelig mere en sliddel... men tænker igen, vil det være et no-go at man skulle finde en brugt manifold hvis den går?


  • #9   31. aug 2019 Min første båd havde en volvo penta motor som egentlig er en Peugeot motor. Den var stabil altid. Der kunne man heller ikke købe en manifold til. Der fik jeg en god rusfrismed til at fremstille en. Det vil nok også være muligt med en Perkins motor.

  • #10   1. sep 2019 #8 Per T.

    Selvfølgelig køber jeg ikke en motor med henblik på at skulle skifte toppen men jeg køber derimod en motor med henblik på at den skal kunne repareres når den går i stykker, for det gør den.

    Jeg tidligere haft en Ford OMC som var tæt på umulig at skaffe mange dele dele til og det var et helvede med med den motor, så det vi jeg helst undgå at gøre igen.


Kommentér på:
Perkins motorer

Annonce