{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.676 visninger | Oprettet:

propel valg {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har jo min sea ray med mercruiser 3.0 lx motor. og jeg kunne godt tænkte mig at få lidt mere ud af den. både top og optræk.

Lige nu har jeg en std. black max alu skrue 15" X 17P"
og max rmp er 3800,

Jeg læst frem og tilbage alle mulige steder.og jeg har fundet en rustfri SOLAS HR TITAN 4 bladet 14 1/2 X 15P.

Jeg kunne godt tænke mig, at høre om det er helt hen i vejret og bestille den??
MVH
Steffen Helweg

God Påske derude

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  propel valg
  • #1   12. apr 2014 Brug evt mercury`s propel beregner... findes på deres hj.side

• #2   12. apr 2014 har søgt, du må meget gerne hente linke

• #4   12. apr 2014 ej det faktisk lidt pinligt, jeg havde søgt på mercury guide.. heh forstår bedre der ikke kom noget brugeligt :p. men jeg takker mange gange

• #5   12. apr 2014 HALLO er dit max rpm. ikke mere end 3800 skal du nok få tjekket din motor, den skal nemt kunne nå ca. 5600 med den skrue.
    Ingolf

• #6   12. apr 2014 INGOLF M.
    jeg er rimelig sikker på at båden er født med den propel , jeg købte båden for snart 3 år siden og motoren starter og køre perfekt hver gang. mercruiser skriver os at max rmp skal ligge mellem 4200 og 4600.

• #8   12. apr 2014 ja, det var nu os det jeg tænkte lidt på, det er jo en "lille" motor til en tung båd i forhold til str.

• #9   13. apr 2014 Du skal kunne ramme 4600 omdr. / min. med den rigtige propel.
    Kan du med en 17" ikke ramme det - og det lyder mærkeligt - så har du en af følgende fejl evt. flere;

- Begroning i bunden af båden eller drevet
    - Forkert udveksling i drevet
    - Manglende kompression i motoren
    - Forkert justeret motor ( som ofte tænding )

Jeg hælder mest til, at du har manglende kompression.....

• #10   13. apr 2014 Jeg har lige set i din profil, at du skriver drevets udveksling er 1.62:1 - det er til 4.3 V6 HO eller 5.0 V8 motorer....Det er uden tvivl derfor, at du ikke kan få mere skub i gondolen...:)

Udvekslingen på dit drev skal være 1.98:1 og bør passe med en propel i 21" muligvis 19" stigning afhængig af sejlklar vægt.

Du kan sende drevet op til mig, så skal jeg lave udvekslingen om for dig og så kan du låne både 19" eller 21" propel til test, og se hvilken propel du kan ramme 4600 omdr.min. med under normale driftforhold og sejlklar vægt.

• #11   13. apr 2014 Ups...tyrkfejl ( 5600 rpm ) selfølgelig kun 4600-4800 rpm som de andre siger...men du mangler trækkraft i den motor. måske står den blot for lavt i tændingen !

• #13   13. apr 2014 jeg må lige få fortaget en kompression test en af dagene, også lige få tjekket op på det med drevet. da jeg ikke er helt sikker på om det er rigtigt. For jeg mener at den gang jeg oprettede båden i sin tid, at det var noget jeg fandt som stod på et af papirerne der fulgte med båden.

Jeg vil i hvert fald godt sige tak til jer alle, der er kommet med input i sagen om de manglede rmp.

mvh

• Ole S
    Ole S Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #14   19. apr 2014 Jeg har en 21 fod Sea Ray med samme motor men gearing 1.98 og en 23" high five prop, og den går med 4800 rpm på toppen. Jeg tror du skal tage mod tilbudet om at få lavet gearinger om !

Kommentér på:
propel valg

Annonce