4.646 visninger
|
Oprettet:
Dygtig båd mekaniker søges til V8 7.4L MPI Mercruiser i KBH {{forumTopicSubject}}
Er der en som kan henvise til en dygtig mekaniker som har styr på sådan et stort orgel af en motor??
Og gerne en som ikke er for arrogant til at svare ordenligt på ens spørgsmål og har for travlt til at hjælpe en.
Båden ligger på Sluseholmen i København.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 23 Både: 8 Emner: 13 Svar: 248
maj 2012
Følger: 5 Følgere: 16 Både: 1 Emner: 27 Svar: 137
Vi har skiftet benzin filter, da der har været en masse snask i, nok fordi vi løb tør en dag.
Der skiftet tændkabler og tændrør siden mit indlæg sidste år..
Aner ikke hvad problemet er, ligner tændingen står som den skal, og har kigget med tændings pistol, så er en smule lost..
aug 2007
Følger: 1 Både: 1 Emner: 6 Svar: 33
http://www.stenteq.com/
Han har værksted i Frederikssund men han kører også ud
maj 2012
Ved godt det en forretning man driver, men jeg sender ikke en mand ud som ikke vil lytte på de ting jeg siger og måske allerede der kan være flink og sige hvis det ikke er noget han kan lave eller vil rode med. Fordi der flere der har sagt i telefonen at den roder de ikke med eller har tid..
Men må give ham et forsøg mere.. Tak for hjælpen
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 22
Ser det tit på de biler på værkstedet de driller når de er varme. =D
Du kan kun fejl søge på det med et scoop og ville da være fortrække inden du bestiller en ny tændspole.? =)
Har din motor en elektrisk benzinpumpe som bygger tryk eller.?
maj 2012
Jeg betilte faktisk en tændspole sidste år, da der var flere der sagde det kunne være problemet, men det var den forkerte og gjorde så ikke mere ved det.
Kunne få lynegaard til at få en hjem hvis ikke de har en liggende, jeg er ikke den store mekaniker, hvordan fejlsøger jeg på den siger du?
Benzin pumpen er elektrisk, man kan hører den kører når man sætter tænding på.
mar 2014
Umiddelbart ud fra hvad du forklare vil jeg mene det er en tændspole. =D
Men det kan jo snyde. Jamen først skal du have et scoop også skal du måle signaler fra de 3 4 ledninger som går i din tændspole eller 1 2 signaler. =D
Fra hver spole. =D Den har elektrisk tændning går jeg ud fra ikk. =D
Det kan godt være lidt svært at finde data på din motor kunne jeg forstille mig men det vigtige i det var bare at se om signalerne ændre sig markant når den bliver varm. =D
Hvad angår benzin pumpen ville jeg lave en benzintryk test. =D ved motoren. For det sker tit at benzin pumpen køre men den kan tabe trykket altså lidt som en motor med kompressionen hvis du forstår. =D
maj 2012
Spørger dumt, men hvordan laver jeg sådan en test?
Men jeg må lige få fat i nogen der kan måle på den som du nævner med et scoop hvordan det så end ser ud, og jeg bor desuden i Spanien og kommer først til DK midt i Maj så jeg kan ikke engang selv gøre så meget lige nu..
Men hvis der skulle være en som havde styr på det pis ,så har jeg en makker på båden som gerne vil hjælpe til..
Men han ved ligeså lidt som jeg..
Og hvis du bor i området og vil hjælpe for en skilling, så sig til.
Den rigtige spole skulle gerne se sådan her ud
http://www.nytdrev.dk/t%C3%A6ndspole-p-1297.html
mar 2014
bare husk at finde data over hvad benzin trykket skal være rent faktisk. =D og ud fra det faktiske tal må den variere med 0,5 bar plus minus. =D...
ja scoop kan du få håndholdt og måle med. =D
Ville gerne hjælpe dig men desværre bor jeg på fyn. =D i middelfart. =D
maj 2012
Men det super info.. Tak for hjælpen..
mar 2014
Men ja mål lige det benzin tryk også altid rart lige at få tjekket. =D
mar 2014
maj 2012
Det guld værd, jeg skylder en kold på skuden hvis du kommer til hovedstaden..
Den kan godt tøffe 3km/t
mar 2014
Men husk du kan bare skrive hvis du har spørgsmål. =D
maj 2012
Men lige nu skal den bare laves så den kan sælges og der syet helt nye hynder med lyst læder til den også.
Har ikke tid mere desværre.
mar 2014
maj 2012
Så den ryger for en 100 mand da motoren har sejlet 10t købte en nny renoveret som vi så byggede indsprøjtning over på fra den gamle der brækkede sig på første tur efter køb.
Den starter og spinder som en mis men den har noget tænding eller benzin problem som du siger men alt det er også fra dem gamle motor. Så kan sagtens passe.
maj 2012
kan jeg gøre sådan hvis jeg finder ohm værdien af den primær og sekundær kreds?
maj 2012
maj 2012
mar 2014
Men ville stadig se signalerne på spolen i kold og varm tilstand med scoop.
Men det er en god ide til at starte med det der. =D
Ja den ser lidt træt ud må jeg nok sige. =D
maj 2012
Men kunne være sjov at se om den ene kreds er kaput. Den virker stadig hvis den ene kreds ikke virker ordentligt ikke?
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 80
maj 2012
mar 2014
maj 2012
maj 2012
Båden stinker af benzin når den får gas og kæmper for at trække inden den begynder at prutte og lave sjove lyde..
Det eneste der ikke er tjekket som vi kan komme på da vi ikke har værktøjet til det, er benzintrykket.. Men hvis den stinker af benzin så får den vel rigeligt tænker jeg.
Der ingen mekanikere der har tid til at kigge ud og se på den, så det en smule frusterende..
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 80 Både: 1 Emner: 19 Svar: 1.390
Kørte motoren fint med kaburator? Kom problemet med det samme du fik indsprøjtning på eller er det opstået undervejs?
Hvis der er en direkte forbindelse ml montage af indsprøjtningssystemet og problemerne tror jeg dit indsprøjtningssystem er årsagen. Det kan/skal vel justeres ind efter motoren og ikke bare plu&play?
Mit bud er - som andre skriver - enten tænding eller for fed blanding da den lugter af uforbrændt benzin.
Kan du afmontere luftfilter og se om det ændrer billedet? Det burde give en magere blanding og dermed kompensere for en for fed blanding -> problemet er i dit indsprøjtningssystem
Hvordan er dit tændingssystem - fuldt elektronisk? Hvis så kan det måske også justeres mht fortænding? Er det semimekanisk med balanceklodser kan de måske have sat sig fast og dermed ikke give nok fortænding når du giver omdrejninger.
Jeg forstår også på din tråd at du vil sælge båden. Hvis den virker med karburator kunne en løsning jo være at konvertere tilbage til den og så sælge båden som en karburatormodel. Prisforskellen er nok ikke meget større end en professionel fejlsøgning som jo er næste skridt hvis det ikke virker
Held og lykke under alle omstændigheder
maj 2012
Motoren har sejlet og fungeret perfekt efter den fik indsprøjtning på.
Så jeg tvivler på det har noget med det at gøre, desuden har jeg innge den anden indsugning og kaburator mere, og ville meget gerne slippe for at skulle lukke den på og skifte ud, da jeg netop er interesseret i at sælge.
Jeg har boet i Spanien 1 år og den bliver ikke brugt, nu jeg hjemme og har ikke lyst til at sælge en båd der ikke sejler som den skal.
Jeg har ikke prøvet det med luftfilteret, og tænkte godt på at løsne strømfordeleren og rykke lidt i den for at se om der noget galt med tændingen, men den står på mærket som jeg ar stilt den uden brug af computeren men med en lus i stikket som jeg fik af vide man kunne.
Jeg ved ikke hvilket tændingssystem den har, og har ikke forstand på balance klodser eller andet, jeg er IKKE mekaniker og har ikke særlig kendskab til bådmotore, og når jeg siger til folk det jo bare er en amerikanerbil motor, så siger de nej nej slet ikke..
Så det åbenbart ikke så logisk som jeg håber på.
Men takker alligevel, det bliver nok heller ikke i år den kommer til at sejle ordenligt.
mar 2014
http://www.marineengine.com/boat-forum/showthread.php?376809-Base-timing-mode
Kan du ikke få en lokal marinemekaniker med scan tool til at stille tændingen? Det må da være muligt at få en pris for det, selv med kørsel osv
maj 2012
Så skal den så være på 0 mærket vidst nok. Og ike som der står andre steder.
Men den har jo sejlet helt fint som tændingen står nu.
Men der ikke andet for end at sejle mens der en der skruer lidt på fordeler imens og ser om der sker noget så.
Nej sidste sæson havde ingen travlt og var ret arrogante dem jeg talte med, i år er det ligeså svært.. Der var en som ville sætte tester på men kunne ikke love noget og skulle han komme akut så kostede det mig 5000,- kun for at komme med en tester.. Det da helt vanvittigt. Så der sagde jeg nej tak.
maj 2012
maj 2012
Og klemmer jeg brændstof slangen sammen så begynder den at prutte og knalde så der burde Være ok tryk på.
Er det ikke muligt at tage et tænd kabel af, af gangen på fordelene og se om den ændre sig på den måde nu jeg ikke har en tændings tester før imorn?
maj 2012
Jeg har taget luftfilteret af og så prøvet at dække hullet til mens den tager fuld gas.. Motoren kan faktisk næsten ikke kvæles.
Den sejler bare langsommere og langsommere ved fuld gas og en klud i hullet, hvor jeg enten lukker det helt, så der satme sug på den store motor det helt vildt, og så ellers lukker 80-60-40% ca ind af luft.. Den daler bare i tempo stille og roligt..
Med benzinslangen klemt sammen for at lukke for tilførslen, så begynder den at prutte og gav et ordenligt knald og gik ud. Så der sikkert rigeligt tryk på
Så har jeg taget hver et tændkabel af tændspolen i rækkefølge 1 efter 1 for at se om der var ændringer når den fik fuld gas og det var der.. Så alle kabler og tændrør tænder.
Så løsnede jeg selve strømfordeleren og drejede den meget lidt af gangen for at håbe tændingen stod forkert, men det hjalp heller ikke, der hæver og sænker jeg bare lidt på omdrejningerne. Den tager stadigvæk ikke fat som den skal og prutter og mangler ca 1000RPM..
Så det godt nok mystisk. Tænker det må være en af de følere, selvom jeg har skiftet den som det burde være, men må se om man kan sætte en ledning til den uden om lednings nettet og måske håber der en knækket ledning et sted, alle ledninger ser nemlig fine ud..
Jeg fatter sgu ikke hvad det så kan være.
mar 2014
Jeg synes dog det er positivt du mærkede en forandring hvergang du tog en tændrørshætte af, så kan du nok godt udelukke en død cylinder eller en tændingsfejl på een af cylindrene.
Er fejlen stadig kun ved varm motor? Hvis dele af den elektroniske tænding er revnet har jeg forstået det kan give svingende tændingstidspunkt når modulet bliver varmt. En mulighed var måske at køle de enkelte dele ned en efter een og se om det giver en forskel? Du kan købe noget der hedder "kølespray" der bruges til fejlfinding på elektronik. En dåse koster omkring en hund så det er da overkommeligt at forsøge?
Der er jo også muligheden at temp føler kredsen ikke virker som danselærers er inde på.. Jeg vil dog IKKE anbefale dig at kortslutte følerne som du beskriver uden at kende deres funktion, de behøver ikke at være simple åbne/lukke sensorer men kan også have variabel modstand afhængig af temperaturen. I sidste tilfælde kan du skade motorstyringen ved f eks at kortslutte en indgang...
Har du evt et multimeter kan du jo prøve at måle de to seniorers modstand og se om de er tæt på hinanden. Prøv derefter at varme dem op i en kop varm vand f.eks og se om værdierne ændrer sig. Gør de det er sensorerne sikkert ok
Mvh
Per
maj 2012
Ved ikke lige hvor jeg skulle sprøjte det spray men lyder som en ide. Hvis noget skal køles. Der var en som skrev privat at jeg skulle tage filteret af og lukke det 60% til og se om omd steg eller faldt. For at se om den fik for mager blanding.
mar 2014
maj 2012
Ved du hvad det hedder? Kan det evt fåes i thansen eller Harald Nyborg.
mar 2014
http://www.kochshop.dk/CRC-Freeze
Denne her bruger vi på arbejdet til printkort
http://www.diatom.dk/katalog.asp?t=5&ID=29319
maj 2012
maj 2012
mar 2014
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 30
maj 2012
Kan mærke den mangler lidt fart når den lige kommer op og plane, så den skal lige ha en tur inden den bliver solgt.
Dygtig båd mekaniker søges til V8 7.4L MPI Mercruiser i KBH