{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  sejler til venstre
  • #1   29. apr 2014 Der er en lille finne på drevet som kan justeres så den sejler mere ligeud.


  • #2   30. apr 2014 Mener du at den hælder til venstre side ? så skal den blot afbalanceres, evt. ved at flytte rundt på batterierne, hvis det er muligt, ellers kan en sandsæk gøre trikset....

    Hvis den trækker lidt mod venstre, når drevet står helt lige, så skal du blot som Jens. B. også skriver, dreje den lille anode-finne, som sidder under kavationspladen, lige over selve propellen.


  • Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 47
    #3   30. apr 2014 Ja, det når motoren står lige så drejer den lidt til venstre, den ligger i vandet nu, men ville prøve at kunne finde den ellers må jeg hoppe i baljen når vandet tillader det smiley men mange tak for svaret begge to smiley

  • #4   30. apr 2014 Du skal blot løfte drevet, og oven på kavationspladen, er der et hul, som formentlig er dækket af en slags prop, og under den, er der en skrue, som fastholder den lille anodefinde, den løsner du, og drejer så finnen så meget, som du mener der skal til, for at den sejler lige, og sejler den stadigvæk ikke helt lige, så løsner man blot skruen igen, og drejer den frem eller tilbage, indtil man er tilfreds...

    Bemærk, at du ikke kan forvente, at den vil sejle ligeud ved alle hastigheder...


  • Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 47
    #5   1. maj 2014 Det vil jeg prøve, den skal op på 20 knob før den sejler lige smiley

  • #6   1. maj 2014 Den optimale justering er når den sejle lige ud ved "marchfart" altså den fart du normalt sejler ved "transport".

  • #7   1. maj 2014 På min 14 fods Fletcher med en gammel Mercury 6 cyl motor klarer anoden det meste, men eller kommer jeg problemet til livs ved tilte motoren op/ned, afhængig af hvilken vej den trækker til. Gør det under marchfart, men kun en meget lille bitte justering af gangen!

Kommentér på:
sejler til venstre

Annonce