{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.883 visninger | Oprettet:

Rocket Flaps trim taps {{forumTopicSubject}}

Har nogen kendskab til dette automatiske trim tabs sæt..

Det virker ved, at cylindren fyldes med vand, gennem et hul/ventil, når båden sejler langsomt og derfor ligger så dybt, at cylindren er dækket af vandet, og når man så vil plane, vil modstanden i vandet, der så bliver presset ud af hullet/ventilen i cylinderen, presse båden op at plane, før bådens normale plannings-fart er opnået, ligesom Smart tabs, men til forskel fra Smart tabs, så vil vandet, være presset helt ud af cylindren, når man er nået op at plane, og gøre at der ingen modstand og virkning er på tabsene, så længe båden planner, og dermed holder cylindren fri af vandet..

Prisen skulle være lidt over det dobbelte af hvad et sæt Smart Tabs koster..

http://www.rocketflap.com/asymm.php


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Rocket Flaps trim taps
  • #1   30. apr 2014 okay nej dem har jeg aldrig hørt om de må da være rimlig ny på markede

  • #2   30. apr 2014 Efter det jeg kan Google, så er der udtaget patent på dem i 1996 . . .

    Der er ikke mange opslag, når man googler navnet, men jeg kan læse mig til, at at de ikke er med til at holde båden stabil, når den planner, ligesom Smarttabs..

    Og det er jo en af de gode ting ved Smart tabs, at de holder båden mere stabil under drej og ligeud-sejlads, når man planner, samt modvirker Chinewalk, ifølge flere brugere...


  • #3   2. maj 2014 Hej Brumbass
    Lige DER tror jeg sgu da at smart tabs er bedre de disse Rocket ting jo ´bare vil hænge og slaske op og ned når båden er komet op og plane og lave et helvedes sprøjteri.

    Jeg håber sgu at møde dig en dag for jeg har en fornemmelse af at vi kan få timer til at gå med at snakke både og ting.


  • #4   2. maj 2014 Hej Hasse. Jeg havde faktisk dig i tankerne, da jeg lavede tråden smiley

    De vil helt sikker ikke indvirke på topfarten, som Smart tabs, kan på visse både, men til gengæld, vil de heller ikke medvirke til at gøre båden mere stabil under sejlads, herunder drej..

    Jeg er helt sikker på, at vi kunne få en super hyggelig dag ud af det, og jeg håber at komme til Djævleøen engang her til sommer, sejlende, da vi er 3 venner, der har talt om at bruge nogle dage, på bla. at sejle til Københavnstrup, i hver sin båd, på en ferie-tur, hvor vi vil sejle kattegat tyndt, sammen med familien, så det kan være vi kan mødes.

    Bliver det til noget, så sender jeg dig en PM, så vi kan aftale mødestedet..


  • #5   3. maj 2014 Hej Brum brum
    det lyder da Fedt og hvis i kommer til Issefjorden og vil ligge et par dage i Lynæs så kan vi da lave noget gril mad og nogle kolde for jeg bor lige ved siden af havnen.
    Og med hensyn til de Rocket flaps så trækker de sig jo ikke op af vandet når båden planer men vil bare hænge og slaske mod overfladen bag båden og give en masse vandsprøjt


Kommentér på:
Rocket Flaps trim taps

Annonce