Rystelser i tomgang {{forumTopicSubject}}
Hejsa derude.
Jeg er for en uge siden blevet den glade ejer af en dejlig Myra Snekke 22 fods båd med indenbordsmotor. Men eftersom det er min første rigtig båd med kahyt og indenbordsmotor, er jeg lidt på bar bund overfor nogle ting. (Jeg skal nok få oprettet båden herinde)
Når båden står i tomgang så ryster den ret meget, jeg er i tvivl om det er normalt? Min far sagde at det jo var ligesom færgerne når de stod i tomgang, så rystede alting også.. Men jeg er i tvivl. Rystelserne og den medfølgende larm, forsvinder lige så snart man giver den noget at leve af.
Motoren er en Volvo Penta 2003 med 28 hk.
Jeg ville sætte pris på nogle bud på hvad det kunne være, eller en formaning om at det er normalt
Mvh Asger
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 3 Svar: 77
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 766
maj 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Hvis det er propellen, så tænker jeg at det burde være mærkbart ved sejlads, og ikke kun når den ikke får gas? Den bliver helt perfekt når den får noget gas. Jeg må lige prøve at kigge på akslen som du siger, selvom jeg tænker det må være lidt svært at se på øjemål? Og måske endnu sværere at rette til?
Den gør det både i gear og neutral, og til dels i bak indtil at den får nok gas der også.
maj 2014
maj 2014
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 80
Tror sgu, alt er, som det skal være.
maj 2014
Haha ja ok Preben, så blev jeg da det klogere.. Hvordan indstiller man så en diesel med brændstoftilførsel og luft? Jeg har aldrig rodet i dieselmotorer af nogen art før.
maj 2014
Det er fint hvis jeg kan justere tomgang, da det faktisk er det eneste jeg vil pille ved
Jeg fik desværre ikke taget film af mit "problem" idag, da jeg ikke havde tid efter arbejde. Men det får jeg gjort imorgen.
Rystelser i tomgang