{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.759 visninger | Oprettet:

Asger B
Asger B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Rystelser i tomgang {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude.

Jeg er for en uge siden blevet den glade ejer af en dejlig Myra Snekke 22 fods båd med indenbordsmotor. Men eftersom det er min første rigtig båd med kahyt og indenbordsmotor, er jeg lidt på bar bund overfor nogle ting. (Jeg skal nok få oprettet båden herinde) smiley

Når båden står i tomgang så ryster den ret meget, jeg er i tvivl om det er normalt? Min far sagde at det jo var ligesom færgerne når de stod i tomgang, så rystede alting også.. Men jeg er i tvivl. Rystelserne og den medfølgende larm, forsvinder lige så snart man giver den noget at leve af.
Motoren er en Volvo Penta 2003 med 28 hk.

Jeg ville sætte pris på nogle bud på hvad det kunne være, eller en formaning om at det er normalt smiley

Mvh Asger

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rystelser i tomgang
  • #1   19. maj 2014 propel eller aksel der er lidt i ubalance smiley kig efter hakker i vingerne på propellen og se om akslen drejer lige rundt smiley

• #2   19. maj 2014 Gør den det kun i gear, eller også i neutral og bak ?

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    maj 2014

#3   19. maj 2014 Tak for svar.
    Hvis det er propellen, så tænker jeg at det burde være mærkbart ved sejlads, og ikke kun når den ikke får gas? Den bliver helt perfekt når den får noget gas. Jeg må lige prøve at kigge på akslen som du siger, selvom jeg tænker det må være lidt svært at se på øjemål? Og måske endnu sværere at rette til?

Den gør det både i gear og neutral, og til dels i bak indtil at den får nok gas der også.

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    maj 2014

#4   19. maj 2014 Jeg tager ned og optager en film af det imorgen, det gør det nok lidt nemmere at se hvad jeg mener smiley

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    maj 2014

#6   19. maj 2014 Det er en 3 cylinder motor. Det burde jeg vel så egentlig kunne lege lidt med på karburatoren?

• #7   19. maj 2014 Min båd og motor gør det samme. Båden runger og vibrerer en smule i tomgang, men så snart motoren går i gear, er den musestille.

Tror sgu, alt er, som det skal være.

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    maj 2014

#9   19. maj 2014 Okej Erik, det var sådan set godt nok at høre, det påvirker nok også min lidt mere at den har nogle år på bagen, så alt ryster lidt nemmere smiley Kunne jeg tænke mig.

Haha ja ok Preben, så blev jeg da det klogere.. Hvordan indstiller man så en diesel med brændstoftilførsel og luft? Jeg har aldrig rodet i dieselmotorer af nogen art før.

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    maj 2014

#11   20. maj 2014 Nå okej, jeg vidste ikke at diesel var så meget anderledes.. Jeg har rodet meget i benzin motorer, scootere/biler. Så gik egentlig bare ud fra det var nogenlunde det samme smiley Vil gerne lære så meget som muligt om det her system, det er altid dejligt selv at kunne ordne simple ting.
    Det er fint hvis jeg kan justere tomgang, da det faktisk er det eneste jeg vil pille ved smiley Hvor gør jeg det?

Jeg fik desværre ikke taget film af mit "problem" idag, da jeg ikke havde tid efter arbejde. Men det får jeg gjort imorgen.

Kommentér på:
Rystelser i tomgang

Annonce