{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.473 visninger | Oprettet:

Yamaha 40, tomgang. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en 40 HK Yamaha fra 2001. Den har meget svært ved at holde sig i tomgang. Den starter fint og kører højt i rpm ved start (prime start), men efter ca 20 sek når prime start er ovre, går den ud.

Jeg har justeret på den lille skrue med fjeder på ved siden af karburator, men det afhjælper ikke problemet.

Når jeg sejler og får den sat i gear hurtigt, er der ingen problemer. Så kører den perfekt.

Nogen der ved hvad jeg skal gøre?

Video:
https://www.baadgalleri.dk/video/diverse-baad/3835-gaar_ud_i_tomgang_ https://www.baadgalleri.dk/video/diverse-baad/3835-gaar_ud_i_tomgang_


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Yamaha 40, tomgang.
  • #2   23. sep 2019 Karbs er renset og motor ny-serviceret.
    Kompression er testet fin.


  • #4   23. sep 2019 Hvis den kører fint på primer og går ud når den skal køre på "alm" tomgangsblanding er det vel der problemet skal findes før vi springer på tændingen?

    Jeg kender ikke dine karburatorer, men er der ikke en lille skrue på hver karburator foruden den store skrue som åbner/lukker alle spjæld via en arm?

    De små skruer på hver karburator regulerer blandingen i tomgang. Måske de ikke er justeret korrekt efter rensning, de bør normalt skrues forsigtigt ind og derefter 1½ gang ud (sådan er det normalt på karburatorer).

    En anden mulighed kunne være en slap benzinpumpe. Du pumper bolden op, starter og den kører fint men når ikke at suge benzin op i tomgang og dør derefter. Prøv at håndpumpe imens den kører i tomgang og se om det hjælper


  • #5   23. sep 2019 Prøv evt at checke denne video ud. Der ser du tydeligt justerskruerne og hvordan du justerer dem til høj (jævn) tomgang og derefter justerer tomgangen ned vha stilleskruen der er endestop for spjældene

    https://www.youtube.com/watch?v=bsHCMJnRY9A

    Fyren er ret seriøs (og som ægte austrailer med en ølflaske indenfor rækkevidde) og har også en vaccum synkroniseringsenhed, jeg tror dog godt du kan undvære den og blot følge de første steps.


  • Michael RS
    Michael RS Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
    #6   26. sep 2019 Kan være revnet membran i benzin pumpen .


  • Henrik  C
    Henrik C Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 12 Emner: 4 Svar: 15
    #7   i går kl. 22:02 Fandt du fejlen Morten? smiley

  • #8   35 minutter siden Hej Henrik.
    Nu er det jo en gammel tråd, men jeg mener at det var en justering af karburatoren der skulle til.


  • Henrik  C
    Henrik C Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 12 Emner: 4 Svar: 15
    #9   17 minutter siden Ja det er det selvfølgelig, men tænkte at sådan et problem kunne man huske😁 jeg syntes jeg har grundjusteret mine. Må prøve at have dem renset 😁

Kommentér på:
Yamaha 40, tomgang.

Annonce