3.014 visninger
|
Oprettet:
hydraulisk trimflaps {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der kan forklare mig lidt om dem er det, det samme som motor trim eller er erstatning for det. Giver de mere fart eller brænstofs økonomi? Hvad er der og vide om dem hvor store bør de være til en 17 fod norsk skibsplast sea master med en volvo 115 hk. Savner lidt fart da jeg kun sejler 19 knob og har z drev men ikke trim.
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
men kan i nogle tilfælde hjælpe
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 41 Både: 1 Emner: 35 Svar: 71
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 41 Både: 1 Emner: 35 Svar: 71
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 41 Både: 1 Emner: 35 Svar: 71
hvordan kan jeg få flere knob
i går kl. 21:51
Har en norsk skibsplast sea master 17 fod den er med en volvo penta b20 115 hk, den sejler ca 19 knob og kunne godt tænke mig af få den hurtigere. Hvis muligt og uden motor skift. Hvordan eller hvad kan jeg gøre?
Har hørt man kan skifte skruen/proplen og opnå højere fart, er dette konrekt?
Og har hørt man kan opnå højete fart via trim, Er dette korekt?
Mit trim virker ikke optimalt tror jeg, den vil ikke trimme under sejlas hydrauliken køre men der sker ikke noget men det virker når båd ligger ligger stille. Hvad er dit forslag få at få flere knob. Tænker selv en større 4 bladet rustfri porpel med højere stigning hvor mang ville det kun give mig tror du? Eller har du andet forslag
hydraulisk trimflaps