{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.930 visninger | Oprettet:

2 takts animalsk olie, kontra fuldsyntetisk olie. {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved,om man bare lige kan skifte 2 takts animalsk olie til fuldsyntetisk 2 takts olie. Der står det samme på dem TC-W3. Jeg syntes ikke at jeg kan læse mig frem til det. Har en gammel Johnson 70 fra 1990. Jeg ved af bitre erfaringer at man ikke skal gøre det med en gammel bilmotor.
Men en to takts motor er jo et andet princip. Der er jo ingen ventilstyr og bundkar/pakdåser med olie som kan blive utætte.
Har i nogen erfaring med det.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  2 takts animalsk olie, kontra fuldsyntetisk olie.
  • #1   22. jun 2014 Må man spørge hvorfor du vil skifte til fulsyntetisk olie, men hvis du tømmer din olie beholder fuldstendig burde det ikke være noget problem, du må bare ikke blande olie da de ikke arbejder særligt godt sammen

  • #2   22. jun 2014 I anmeldelserne af syntetisk olie. Skriver de at den er biologisk nedbrydelig,ryger og lugter mindre.
    Og så kan man købe den til Ca. 40 Kr per l. på nettet.
    Så derfor ville jeg høre om nogen har erfaring med det.


  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #3   22. jun 2014 Hvis den overholder de standarder din motor kræver det jo ikke et problem.

    Bare undgå at blande det sammen.

    Iøvrigt så mener du vel mineralsk olie og ikke animalsk?


  • #4   22. jun 2014 og husk båd olie til en båd motor da den kører ved en anden temp end en luftkølet motor

  • #5   23. jun 2014 Det er da klart, at det skal være outboard olie, Men er der ingen der har erfaringer med at konvertere til fuldsyntetisk olie.

  • #8   23. jun 2014 Tak for svaret. Jeg syntes ikke at jeg gør et problem ud af ingen ting. Det er bare ikke til at læse nogen steder, om man kan. Og da fuldsyntetisk olie er biologisk nedbrydelig. Burde alle med 2 takts motor gå over til den pga. miljøet.
    Jeg godt hvordan konstruktionen er. Og at det skal være TC-W3. Jeg er udannet Automekaniker/Flymekaniker. Men af egen dyre erfaring. Hvis man skifter fra animalsk til fulsyntetisk olie på en gammel bil motor. Opløser og fjerner den fulsyntetiske olie koks og aflejringer der sidder i pakdåser og ventilstyr. Og så kommer den til at bruge rigtig rigtig meget olie og ryge. Da der ikke er bundkar og ventilstyrspakdåser på er to takts motor, Kommer jeg nu til mit spørgsmål igen:
    Om nogen har erfaring med at skifte olie type : Hvordan med pakdåserne på bådmotoren. Bliver de utætte/begynder motoren at svede olie og måske gå dårlig, efter man har skiftet til fuldsyntetisk. Og kan man blande benzin med fuldsyntetisk olie sammen med benzin med animalsk olie uden problem. Eller skal man tømme tanken, inden det nye benzin/olie kommer i. ???


  • #9   23. jun 2014 du skal tømme tanken så du ikke får det blandet Hvor kan du købe fuldsyntetisk olie til 40 kr på nettet hvis man må spørge


  • #10   23. jun 2014 Hej Kenneth B
    Er det noget du ved, at man skal tømme tanken, Eller er det noget du formoder.
    Jeg kan nemlig ikke finde noget om det nogen steder på nettet. Jeg har nemlig 65 liter, jeg så først skal bruge up. Inden jeg kan hælde den nye olie i.
    Linket til olien kommer her.
    (link fjernet)
    Den koster 39,95 per liter ved køb af 12 stk. Med fragt bliver det 50,70 per liter. Hvis du køber en 20 liters dunk bliver det billigere. Du kan også spare portoen. hvis man selv henter i Silkeborg.
    ha en god sankthans aften. smiley


  • #11   23. jun 2014 Jeg har også luret lidt på den olie der. Det er sgu en ok pris.
    Havde det været mig havde jeg bare blandet det med den benzin du har med den anden olietype, men ellers kan du vel snart fyre de 65 liter benz af.


  • #12   23. jun 2014 Det er rigtig nok. det tager ikke lang tid at fyre 65 liter af. Men det kan da ikke være rigtig, at der ikke er nogen der har prøvet at bruge fuldsyntetisk olie. Så bliver jeg måske den første der gør det. For jeg har købt 12L fuldsyntetisk olie.
    Det bliver spændende. smiley .


  • #13   24. jun 2014 Jeg har ikke selv erfaring med fuldsyntetisk olie, men prøv at tjekke den debat som har været på fabook djsu, dansk jetski union omkring emnet. Dette er dog på højt ydende 2 takt motorer

  • #14   24. jun 2014 Jeg syntes ikke at jeg blev klogere af den artikel. ???

Kommentér på:
2 takts animalsk olie, kontra fuldsyntetisk olie.

Annonce