{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.969 visninger | Oprettet:

patrick W
patrick W
Tilmeldt:
7. jun 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19

problemer med påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

nogen her inde der har super meget forstand på påhængsmotor ?
jeg har købt en 2 takter elvinrude 9,5 sportwin fra 62 og den køre sådan okay men når jeg sider den i gear så er det lige som om at den ikke vil tage omg men i firgear vil den gerne tage fuld smæk hvad kan det være ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  problemer med påhængsmotor
  • #1   22. jun 2014 Tror den mangler kombration..

  • patrick W
    patrick W Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #3   22. jun 2014 hvordan tester jeg det ? smiley

    og hvad skal den være som et minium ? smiley


  • patrick W
    patrick W Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #4   22. jun 2014 hjemme i baljen har jeg kun prøet frigear smiley

    og det med gear er teste ude til havs men vi kom ikke engang ud aaf haven før vi vente rundt og lag til igen fordi den slet ikke fik nogen omg smiley

    men da vi lage i haven prøve jeg i frigear og det virkede findt den ville sages tage fuld gas smiley


  • #5   22. jun 2014 Tror du kam finde svar i denne tråd http://www.baadgalleri.dk/forum/Teknik/10163-kompressionstest

  • #6   22. jun 2014 En motor uden kompression kan sagtens tage gas i frigear, men når den så skal lave noget bliver det et problem..
    Du kan også forsøge at tage alle tændrørs hætter af og så prøve at dreje på svinghjulet.. Der skal være ret meget modstand..


  • patrick W
    patrick W Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #7   22. jun 2014 super smiley

    men jeg kan ikke rigtig finde noget på hvor meget komprastion der skal være på ? smiley


  • patrick W
    patrick W Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #8   22. jun 2014 det må jeg lige prøve smiley

    du vil sige det skal være næsten umuigt at deje den rundt så ? smiley


  • #9   22. jun 2014 Ved ikke med en 10 HK.. Men jeg havde engang en 35 HK og det var kun lige jeg kunne dreje den.. Tror det er det samme på din.. Men husk at tage tændrørs hætterne af, ellers er der risiko for den starter smiley

  • patrick W
    patrick W Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #10   22. jun 2014 jaa det må jeg lige ned og prøve smiley

    skal jeg evt prøve lave en film af hvor jeg dejer den rundt ? smiley

    har dog ikke mulighed for at film den mens den sejler og hvor den ikke vil tage gassen smiley

    men det er lige som at i frigear vil den tage 8000 omg men når jeg sider den i gear er det som om den kun vil tage 2000 omg smiley det er lidt svært at forklar men prøver smiley :) håber det giver lidt meing


  • #11   22. jun 2014 Jeg er ikke den store mekaniker, men dette symptom kan ihvertfald sagtens være kompression.. Men det kan også være propel er for stor, den får for lidt benzin, tændrør der er slidte...
    Har du sejlet med den hvor alt virkede fint?


  • #12   22. jun 2014 P.s.. 8000 rpm lyder lidt voldsomt smiley

  • patrick W
    patrick W Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #13   22. jun 2014 det med rmp det er bare ca smiley så du unne få en lille ide af hvad den gjorde smiley

    hmmm jaa det kan fanme være meget smiley men tager kabu med hjem når jeg arligevel er der nede også renser jeg den også håber det hjælper lidt også bare jeg købe nogen nye tændrør smiley

    neej har ikke kørt med den vor den virkede som dne skulle, købt dne for 1800 kr og han sage den overhovde ikke fejle noget men det lå ret langt inde på land så vi teste den ikke smiley andet end den kun lige starte kort


  • #14   22. jun 2014 Hvis du laver den der simple kompressionstest og du kan dreje uden problemer, så kan du godt spare rensning af karburator og nye tændrør..
    Men held og lykke med den..


  • patrick W
    patrick W Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #15   22. jun 2014 det er rigtig smiley :)

    jeg må prøve smiley er det evt til at skifte stemring i sådan et dyr eller kan det ikke svare sig ? smiley

    skal jeg prøve og lave en film hvor jeg dejer den rundt så du kan se det ? smiley

    det er min første bådmotor og ander virklig ikke ret meget om dem smiley


  • #16   22. jun 2014 Ved sku ikke om det kan svare sig.. Det må du hellere snakke med en mekaniker om.. smiley
    Ja, tag endelig en video, så kan vi bedre hjælpe..


  • #17   22. jun 2014 Ved du hvilken båd den har trukket før? Og kom til at tænke på om den passer på din båd.. Langt/kort ben.. ?
    Kavitations pladen skal flugte med bunden af båden..


  • patrick W
    patrick W Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #18   22. jun 2014 jaa det må jeg prøve at gør smiley :)

    jeg tager sku bare hele lorte med hjem også laver en film i kællerne kan det ikke gøre det ? smiley

    det er nemlig lidt nemmer end alt det andet smiley


  • patrick W
    patrick W Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #19   22. jun 2014 Ved du hvilken båd den har trukket før? Og kom til at tænke på om den passer på din båd.. Langt/kort ben.. ?
    Kavitations pladen skal flugte med bunden af båden..???

    hvad ? smiley

    ved ikke hvad båd den har sad på før og det er en kort benet og min jolle er 10 fod og resten fanget jeg ikke lige smiley


  • #20   22. jun 2014 Båd og motor skal passe sammen.. Kavitations plade er den der sidder lige over propel.. Den skal flugte med bunden af båden..
    Propel skal passe i forhold til bådens størrelse.. Det er måden man "gearer" den på ved at vælge en propel med korrekt stigning, også kaldet pitch.. Skal din motor fx gå med 5500 rpm ifølge manualen, men den tager 6000, så skal du have en propel med større pitch.. Det skal passe sammen..men tror ikke det er det som er problemet..


  • patrick W
    patrick W Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #21   22. jun 2014 hmm ved ikke lige hvordan den ligger iforhold til men tro det passer meget godt smiley :)

    men har lige været nede og deje på den og vil sige der er kompration på men jeg kan godt deje den med hånden dog slå den en del smiley :)

    har du evt link til hvordan man tager kaburator af og resner den ? smiley

    hvad skal man søge på inde på youtube ? smiley


  • patrick W
    patrick W Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #23   22. jun 2014 jeg har desværre køb den smiley :( så jeg hænger på den smiley

  • patrick W
    patrick W Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #24   23. jun 2014 jeg har sad og læst lidt om det i nat og efter hvad jeg kan komme frem til så har den her model et STOR problem med at gniste på begge altså den ene ginster fint men den anden gør ikke. tænker vis det er et problem for den model så kunne det vel også være det samme på min ? ville det kunne gøre det at vis den kun køre på et cylender at den ikke vil tage rpm i gear ?

  • #25   23. jun 2014 ift. kompression, kan det vel tjekkes ved at give den gas ude på vandet med choker eller direkte indsprøjtning af benzin i karburator. Hvis det fungere så er det vel ikke kompression men mangel på benzin.

    Jeg kan sejle med min båd hvis jeg pumper benzin direkte ind i karburatoren.


  • #26   23. jun 2014 Har du prøvet om begge tændrør laver gnister på samme ledning? Måske du skal skifte dem..

  • patrick W
    patrick W Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #27   23. jun 2014 jeg har i dag kigget lidtd på det dyr smiley :/ og hun begynder at gå mig på så småt smiley

    den gnister på nr 1 cyller / tændrørs kabel men nr 2 tændrørs kabel ser der ikke en skid og når det er sådan når dne har lyst kommer der en svag gnist


  • #28   23. jun 2014 Hvad sker der hvis du bytter om på kablerne? Så kan du ihvertfald finde ud af hvor fejlen er..

  • patrick W
    patrick W Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #29   23. jun 2014 hmm hvordan bytter om ? smiley :)

    tænker du oppe under tændingen eller bare sid tændrør i det andet ? smiley

    jeg kan ikke få min tænding af overhovde og er ret meget på blank bund hvordan jeg får den af smiley


  • #30   23. jun 2014 Hmm, burde være muligt at følge kablet og bytte om.. Det var bare for at konkludere om det er kablet den er gal med, eller om det er tændingsboksen.. Er der elektronisk tænding på sådan en fætter?

  • patrick W
    patrick W Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #31   23. jun 2014 må sige pas ? jeg ved det virklig ikke og begge kabel går op under svinghjulet smiley

    men kan skyde et par bilder af den vis det hjælper dig ? smiley


  • #32   23. jun 2014 Tror du skal forbi en mekaniker.. Det er jeg ikke.. Men du er da kommet lidt tættere på at finde fejlen smiley

  • patrick W
    patrick W Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #33   23. jun 2014 jaa bestemt smiley :)

    naar det med mekaninerne holde vi os fra smiley :) det er forfærligt dyrt og det kan vist ikke svare sig på sådan et gammel dyr smiley :)

    jeg må bare se om jeg ikke kan få svinghjulet af på den smiley


Kommentér på:
problemer med påhængsmotor

Annonce