{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.838 visninger | Oprettet:

Har lidt problemer {{forumTopicSubject}}

Jeg købt en fin Nordkapp motorbåd, med en 50 hk Johnson, med fuld kraft sejler den 14 km i timen, og ved alm ½ gas, ca 9-10 km i timen.

Min gamle 15 fod båd sejlede 19 km/t med en 25 hk motor, så der er noget galt, men hvad???

Min gamle 25 hk på den gamle orange båd brugte 6,14 ltr til Omø og hjem igen med fuld gas, og den nye 50 hk bruger 18 ltr, med 14 km/7.

Min skrue er en 11 3/4 x 17, er der nogle der ved om det er forkert, for den kommer ingen vejne den båd.

Har desv ikke omd tælleren sat til, da jeg ikke ved hvad de 3 ledninger skal sættes til, men den lyder som om den giver ok gas ved fuld power.

Nogle der ved hvorfor den sejler så langtsomt??

Hvad skal de 3 ledninger på min Honda omd tæller sluttes til??

Thomas


Kommentarer på:  Har lidt problemer
  • #1   1. okt 2006 Jeg ved at ved yamaha kommer der 3 ledninger ud af min gas/gearbox, der skal de sættes i ved mig

  • #2   1. okt 2006 det kan være meget, var der meget strøm eller vind, hvordan ser din propel ud. Det kan også være et tand hjul i din motor så din skrue ikke får alle de omdrejninger som din motor tager altså ved den takker over i nogle tand hjul. Er motoren ny??

  • #3   1. okt 2006 Der var lidt vind og lidt bølger ,men 14 km i timen er jo ingenting.
    Har taget billed af min skrue i min profil, motoren er vel 15 år gammel.
    Men benzin forbruget tyder da på at motoren køre som den skal, men er det en for lille motor, syntes da 50 heste er okay, og jeg vil da tro ca 30-40 km/t var rigmeligt
    Mens jeg har haft motoren har den sejlet 40 km, så det tandhjul burde være rundt, hvis den skal kamme over, m


  • #4   1. okt 2006 Jeg har taget billeder af vandsporet når den sejler med medium fart, ca 10 km/t og billed af motoren.

    Thomas


  • #5   2. okt 2006 så kan jeg ikke se andet end der sidder et helt koralrev på bunden, du kan også prøve at starte din motor på land lad den stå i tomgang og bare med et gi fuld gas hvis der komme nogle sjove lyde omme far motoren som ikke skal komme kan det være nogle tand hjul.

  • #6   2. okt 2006 Kan ikke se det på dine billeder, men det ligner en kortbenet motor du har, og så får du aldrig den type båd op i fart. Hvor langt sidder skruen nede, i forhold til bunden af båden ?
    De tre ledninger er h.h.v. en plus, en minus samt en puls.
    Puls-signal skal tages ved motorens ensretter, minus skal til batteri minus, eller nærmeste stel. Og plus skal tages fra batteri plus. Som Anders også skriver, er der normalt et udtag fra din fjernbetjening, til en omdrejningstæller.


  • #7   2. okt 2006 Hvis der er original fjernbetjening til motoren, er det den som jeg har vedhæftet som link..
    Og her er der iflg. pos. 1 , et udtag til omdrejningstæller.

    http://ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&req4Browse=1&lvlCode=5&pCode=C0208089&path=BMC~A0000021~M0010668~M0010728~M0010729~C0208089&docId=&docName=&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr=



  • #8   2. okt 2006 Så er der billed af motor på båden, den går da et stykke under bunden.

    T


  • #9   2. okt 2006 Skruen ser ud til, at gå langt nok ned under bunden af båden. Var lige ude og se på min egen båd i garagen, som er ca. den samme højde som din.
    Har du prøvet at trimme motoren helt frem og tilbage, for at se om det har en virkning ?
    Din motor, skal ved fuld gas give ca. 5200 omdr./min.
    Måske en mindre skrue ????????????


  • #10   2. okt 2006 Så først nu, at du har tidligere fået den til at sejle 40km/t. Så kan vi jo godt glemme det med at skifte til mindre skrue, samt trimme motoren mere.
    Men prøv så lige, at skrue hele indsugningsfilter-huset af, sæt fjernbetjening til motor på fuld gas ( motor skal ikke være startet !!! ), og se så om begge karburator-spjæld står 100% åben. Det kan være dine forbindelses-stænger til karburator der er gået løs, så den ikke giver fuld gas.


  • #11   3. okt 2006 Mar købt det hele samlet, men gamle ejer var noget af en pille finger, så måske den skal til en der har forstand på den.

    T


  • #12   3. okt 2006 Nye tændrør, ny gearolie og en justering er nok godt givet ud. Sæt evt. et sæt trimflaps på motorbenet.
    Men se nu lige, om karburatorer åbner helt, når håndtag står i "fuld gas"


  • #13   10. okt 2006 Hej

    jeg har ikke set så mange johnson 50 hk, men mindre motore har en sikring mod hvis der er en sten der ammer propellen, hvis den split knækker kan skruen ikke dreje rundt. jeg har prøvet og knække en split uheldigt, dvs at den satte sig fast så akslen kunne trække skruen, men med stor modstand. jeg ville prøve og tjekke modstanden hvis du sætter skruen på og drejer rundt i fri gear og mærker modstanden, så prøver du og sætte den i gear og prøver igen og mærker modstanden (hvor du tørner motoren med skruen) og til sidst prøver og tørne motoren ved start krandsen med hænderne. for så skal der gerne være samme modstand ved skruen når du tørner motoren. og den skal gerne gå let i frigear ved skruen, ellers er problemet i benet på motoren


Kommentér på:
Har lidt problemer

Annonce