{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Limning af plade til motor på RIB?
  • #1   2. jul 2014 Det er vel ikke gummi og malet træ.
    Hvis pontonerne er limet op på siderne af agterspejlet, det er de ikke på alle, så må det være gummi imod gelcoat, der tror jeg du skal bruge en kontaktlim.


  • #2   2. jul 2014 Det er en malet krydsfiner plade, som sidder limet i gummirillerne på gummibåden og det er så gået fra hinanden!

  • #3   2. jul 2014 Uanset hvilken lim du bruger, vil den aldrig kunne hæfte bedre, en malingen hæfter på træpladen..

    Du skal nok kontakte en forhandler af gummibåde og spørge, ellers er det lidt af en gambling, da den originale lim tilsyneladende også havde problemer med at holde.

    Men jeg vil også skyde på. at der skal bruges en form for 2 komponent kontaktlim, lige som Jan S. også foreslår


  • Patrick C
    Patrick C Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   2. jul 2014 Du kan købe noget ved davidsen der hedder maxi Bond det kan lime på alt og kan tætne alt jeg bruger det hver dag som tømre og har selv brugt det på min båd det koster ca 200kr for en tube

  • #5   3. jul 2014 Er du sikker på at det er en Rib?
    Med en træplade som agterspejl lyder det mere som en gummibåd med gummibund, så skal alle hestekræfter overføres via limen, måske der har været en for stor maskine på engang.
    Men helt sikkert så skal der noget godt og fleksibelt lim til.


  • #6   3. jul 2014 Det er nok ikke en rigtig Rib.

    Men den er med godkendelsesskilt til 8 personer og 30 hk. og den har været sejlet med 15 hk.!

    Men det er en kraftig gummibåd m. en oppustet køl i bunden hvor der så løst ligger nogen aluplader på.


  • #7   4. jul 2014 God lim smiley

  • #8   4. jul 2014 Jeg har "leget" med lim hele mit liv i mange henseender, og det her er simpelthen den bedste 1 komponent jeg vil mene er bedst til dit formål. Den er simpelthen super stærk og hæfter på en helt speciel måde.

    http://www.marineudstyr.dk/plastic-padding-p700-total-fix-lim-300ml.aspx

    (link fjernet)


Kommentér på:
Limning af plade til motor på RIB?

Annonce