{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Ben sidder fast yamaha 2 takt 30 hk {{forumTopicSubject}}

Godaften Alle!
Da jeg nu vil give min motor den helt store tur, er jeg hurtigt rendt ind i lidt udfordringer. Da jeg sku løsne de 4 bolte der holder benet, knækkede de to af dem selv da der blev lunet lidt omkring dem. Godt med korridering i dem der kom ud. Men benet vil simpelthen ikke løsne sig? Jeg har skruet gearforbindelse samt bolt under anode ud, har i nogle erfaringer med hvis de sidder fast i akslen evt?
Impeller sku være skiftet sidst for et par år siden, jeg overtog båden her i september.
Mvh Marc


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ben sidder fast yamaha 2 takt 30 hk
  • #2   3. okt 2019 Tak for input. Jeg mener dog at det kun er brystet på bolten der går gennem gearhuset, og det er kommet med ud. Men det får en gang opløsning mere og ser hvad der sker. Jeg fandt efterfølgende en video på youtube med en gut der måtte hænge motoren op i loftet med motoren nedaf, tømme en dåse rustløsner ind ved akslen, lade den hænge der en uge så kunne han banke det af....det cirkus håber jeg at kunne undgå😏

  • #3   3. okt 2019 Vent lidt, du skriver 4 bolte. Der skal være 5, 2 på hver side og een skjult bag anoden, har du alle 5 ude? Det er ikke kun anoden du skal tage af, der er en bolt bagved.

    Jeg ville nok prøve med denne rustløsner også... ikke bare ved bolthullerne men også i overgangen ml gearhus og ben, hvor der kan være korrosion

    https://www.biltema.dk/bilpleje/smoremiddel/fedt/rustlosner---hurtig-2000019607


  • #4   3. okt 2019 Hej Per
    Tak for dit input, men jo bolten bag anoden er også taget ud. Skrev det i også i opslaget, men tak for din opmærksomhed alligevel🙄
    Jeps, den har fået løsner hele vejen rundt og har løsnet ca 1mm på den ene side, måske den har sluppet lidt i løbet af dagen i den anden side.
    Mvh Marc


Kommentér på:
Ben sidder fast yamaha 2 takt 30 hk

Annonce