{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.120 visninger | Oprettet:

60 hk Johnson bliver varm og kan ikke tage omdrejninger :( hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har læst en masse af Jeres tidligere indlæg, men synes ikke at finde et problem der matcher mit.
Motoren er en 60 hk Jonhson VRO (deaktiveret!) fra 1990. Den plejer starte og fungere uden problemer!

Den anden dag, var der pludselig ingen kølestråle på og motoren blev varm så alarmen slog til. Efter et par minutter starter jeg igen, der er kølestråle MEN den kan ikke tage mere end 3000 omd. Hele vejen hjem (30 min)

Min første tanke er defekt impeller, men der kom køling igen og motoren virkede ikke varm efterfølgende?
Næste tanke er termostaten, men den sidder mig bekendte efter kontrolstrålen, og da kontrolstrålen var væk og kom tilbage er termostaten ikke relevant i denne sammenhæng?

Jeg har hørt om defekt impeller, der var god nok til at skabe kontrolstråle, men ikke god nok til at køle systemet, kan det være rigtigt?

Men hvad forklarer at den kun kan tage 3000 omd??

Jeg har kontrolleret alle 3 tændrør, de ser fine ud alle 3 (forbrændingen bør være ok)

Jeg har ikke turde starte den siden. Satte ørepropper på i går (uden start af motor)og konstaterede at der kom vand fra højre side ved det lille dæksel med 4 skruer, må der det? Der kom ingen vand i venstre side samme sted..

Hvad gør jeg? Tør jeg starte den, jeg ligger i en havn uden slæbested så jeg skal langt for at få den op af vandet.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  60 hk Johnson bliver varm og kan ikke tage omdrejninger :( hjælp
Kommentér på:
60 hk Johnson bliver varm og kan ikke tage omdrejninger :( hjælp

Annonce