{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.881 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18

Vandscooter hvad skal man vælge ? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jeg går og skal til at købe en vandscooter for første gang, men er lidt i tvivle om hvad der er godt at kikke efter af både fejl men også hvad der er bedst. har nemlig hørt at man skal købe en med indsprøjtning istedet for karburator er det rigtigt eller ligemeget? ellers bare noget man skal holde fingerne fra har kikket lidt på en Seadoo SPX 800ccm er det godt eller skidt ??

tak for hjælpen på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandscooter hvad skal man vælge ?
  • #1   19. jul 2014 Nu ved jeg ikke hvor meget du har søgt inden du lavede dette oplæg. Men det har været oppe virkelig mange gange, både her på baadgalleri og div andre steder.

Men jeg ville personligt vælge Yamaha og Kawasaki frem for seadoo og hilsen/seajet.

Sprøjt eller karbu er nok mere en sag om hvor mange penge du vil bruge på den.

En anden god ting ville være at få et speedbådscertifikt inden du hopper på en vandscooter

• #2   19. jul 2014 klart seadoo, 787 med 110 hk er rigeligt til en spx som er mega grineren at sejle på pga vægt og størrelse.
    seadoo 947 med 135 hk cab model bruger ca 1/4 gang mere benzin en di modellen, begge stærke motorer, men de er noget dyrer at renovere frem for 787 modellen.
    hvis olie blanderen er afmonteret på en 787, så kontroler at der stadig er monteret smøring fra olietanken til smøring af rotor akslen ( det er en klassisk fejl at afmontere det hele, og det dør motoren af)

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jul 2014

#4   19. jul 2014 Mange tak Kenneth, fordi på den jeg har kikket på er er olieblanderen nemlig afmonteret.

Steffen: jeg har lige fået et speedbådscertifikat, men hvad går hurtigst i stykker kabu eller indsprøjtning smiley

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jul 2014

#5   19. jul 2014 Hej brian, jeg har ikke et kæmpe budget, men den jeg har kikket på er en 2t men renoveret i motoren, men så siger du at den skal blive ved med at have service ellers holder den sig ikke ??

• #6   19. jul 2014 begge lige meget. Det handler om veligeholdelse samt de ældre maskine har fået mange tæsk samt mange ejerer med ringe erfaring med at holde sine ting ok
    cab eller indsprøjtning handler kun om benzinforbruget, begge dele er dyrt hvis det går i stykker

• #7   19. jul 2014 har sendt dig en pm

• #8   19. jul 2014 Jeg vil lige slå fast at jeg på ingen måde mener at seadoo og seajet er i samme bås. Det kom måske forkert ud, men min pointe var, at jeg ville vælge Yamaha frem for de andre mærker.

Men Jonas L det er næsten som med vandscooter mærker som det er med bil mærker, nogle er til det ene og nogle til det andet..
    Det bedste råd ville være at prøve de forskellige mærker inden for det beløb du er villig til at give.

Men hold dig fra de hilson/ seajet scootere

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jul 2014

#9   19. jul 2014 Okay mange tak Steffen

• #11   20. jul 2014 de seadoo 2 takt jeg har renoveret skyldes det ydelukkende dårlig veligehold, og hvis en 4 takt slår en skid, så har du uden at blinke smidt 25 kg, da de jo bøvler lidt med ventiler og kompressorer

• #13   20. jul 2014 vi kan snakkes ved når din seadoo smider toppen, hvis du ellers brugte den samt veligeholdte den dårligt, så vil du se hvilken skyhøj regning du vil få.
    hvis manden kun har 20 kg, så kan han ikke få en 4 takt længerer er den ikke, erko må han lede efter noget 2 takt som er ok.
    og nej jeg er ikke misundelig, jeg køber gerne en seadoo 260 når de kan finde udaf al lave et mindre skrog som deres nye spark bare med noget mere motor i

• #15   20. jul 2014 brian du snakker som du har forstand til, gad hvide hvad jettrade lever af, når deres motor værksted når de nu ikke laver 2 takt mere da det er for dyrt

Kommentér på:
Vandscooter hvad skal man vælge ?

Annonce