{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.043 visninger | Oprettet:

For meget benzin? Eller tryk fra benzinpumpe? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg bøvler lidt med min petroleumsmotor som jeg er ved at få til at køre ordentligt og kun på benzin.

Igår testsejlede vi den endnu engang og kom et skridt nærmere.

motoren vil ikke tage omdrejninger og den "4-taktede" Pludselig efter en times sejllads begyndte den at 2 takte og tog fart, og jeg skal love dig for at den kom af sted, tror den skød 25-30 knob.

Vi fandt så ud af at den ene tank var løbet tør for benzin.

Denne motor er udstyret med 2 tanke, hvor båden først i de lave omdrejninger køre på den ene tank for så når den når 1800 rpm at slå over på den anden tank (som man så kan fylde med petroleum) og fortsætte der. Vi begyndte så at afprøve forskellige ting og fandt ud af at hvis vi startede båden fra stillet til 10 knob og så tog slangen af fra "begyndelsestanken" og holdt en finger for kunne motoren tage alle de omdrejninger den skal. Så enten får den for meget benzin eller også kan benzinpumpen ikke lave det rigtige tryk når begge slanger trækker! ??

nogle forslag? eller har du måske oplevet det samme??

Det kunne også være nålen der ikke slutter tæt i den ene af svømmerene. ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  For meget benzin? Eller tryk fra benzinpumpe?
  • #2   7. aug 2014 Jens : Jeg gider ikke købe eller skaffe en ny karburator, det kan ikke betale sig. Men ja, det kunne godt være muligheden med "begynderkaburatoren" Det er også min teori at det er den første kaburator som driller den anden.

    Altså når jeg sejlede med begge tanke på forstøvede den ikke benzinen den "sprøjtede" det bare ud af dysserne.

    Jeg tænker bare på HVOR det er den kan være utæt fra den første karburator. For hvis vi antager det er i svømmeren og den nål som lukker der, burde motoren ikke reagere på det når først farten kom. Den første karburator er sådan en slags manuel accelerations pumpe hvor hvis du giver gas pumper den benzin direkte ind. Derfor tænker jeg bare at hvis den tætning så havde virket havde det jo været ligemeget hvis motoren suger kaburatoren tom for så åbner den jo bare igen.

    Alternativt skulle det være en kanal mellem de to svømmere som kunne være utæt.

    Jeg må nok skille hele karburatoren ad igen igen smiley


  • #3   7. aug 2014 Hvis jeg holdt en finger for den benzin tilførrelse som føder det svømmehus som motoren trækker benzin fra ved høje omdrejninger tog den bedre gas fra bunden og op. Det er som om de to karburatorer ikke arbejder ordentligt sammen. Derfor jeg også lurer lidt på den benzinpumpe, som måske burde lukke af for den ene karburator med en membran eller andet.

    Den måde vi fik båden til at sejle bedst var ved at holde for den ene slange når vi gav gas fra bunden og så når den nåede lidt fart skiftede vi slange og holdt for den anden.

    Det er jo sådan en funktion en membran kunne have?


  • #4   7. aug 2014 En ting er sikkert jeg bliver klog på min påhængsmotor af det her smiley

  • #5   7. aug 2014 Jeg forstår ikke din snak om karburatore, de burde da få benzin begge to hele tiden både i tomgang og ved Wot, det gør begge mine. Det jeg har gjort ved min som os er bygget til benzin/petroleum er og fjerne det der system med to tanke, så jeg kører kun på en tank, og det virker da fint.
    Har du ikke et par billeder af motoren? det kunne da være sjovt og se dyret smiley


  • #6   7. aug 2014 1

    profilbillede
  • #7   7. aug 2014 2

    profilbillede
  • #8   7. aug 2014 3

    profilbillede
  • #9   7. aug 2014 4

    profilbillede
  • #11   7. aug 2014 5

    profilbillede
  • #12   7. aug 2014 6

    profilbillede
  • #13   7. aug 2014 Det var lige de billeder jeg havde liggende.
    Billede 6 er det bedste. Svømmer 1 (starter svømmeren) er den til højre ved siden af de to gasspjæld. Svømmer to er under de to gasspjæld.

    Der er mange der tror de her motorer er meget gamle. Det tror jeg ikke er tilfældet med den her. mit bud er at den er fra 89.



  • #15   7. aug 2014 Jeg tror den køre på benzin ved lave omdrejninger og petroleum ved høje. Men ved det ikke sikkert. Jeg kan intet finde på nettet om motoren.

    Ang. årgang, var der nogle der pegede på at sådan petroleumsmotorer kun blev produceret i 1070'erne


  • #17   7. aug 2014 Preben : Skulle du så skifte hane eller klarede den det selv?

    På Min motor er der ingen hane eller lignende, den skifter vist bare automatisk?


  • #20   7. aug 2014 Der sidder en mekanisk, thermostat, som skifter om når motoren er varm den skal udelukkende kunne køre på ren petroleum, det er den bygget til, du skal kun bruge benzin på den ene karburator, ikke begge.

  • #21   7. aug 2014 Det ligner bare en karburator med to tragte og en delt svømmer. Har den to membran pumper? eller kun den ene og så den automatiske omskifter før pumpen? jeg tror jeg ville pille den automatiske omskifter fra så den ikke skal skifte mellem noget. og så køre benzin direkte via membran pumpen til karburatorene. Efter min overbevisning skal begge spjælde være fuldt åbne ved Wot, og der skal komme benzin ud af begge dyser når man aktivere acc pumpen. jeg tror ikke den ene halvdel af karburatoren er til benzin og en anden del til petroleum, men det kan godt være en to trins karburator som f.eks en varjet som sad på mange 80ér biler, hvor den først åbner spjæld 2 ved 3/4 gas.

  • #22   7. aug 2014 Jeg har den mekaniske manual på motoren jeg lægger et billede op om 30 min.

  • #24   7. aug 2014 1

    profilbillede
  • #25   7. aug 2014 2

    profilbillede
  • #26   7. aug 2014 Nu jeg sidder og kigger på denne manual, overvejer jeg om problemet er i at jeg ikke har den originale tank. Det virker som om der netop sidder en blænde mekanisme i tanken?

    profilbillede
  • #27   7. aug 2014 chris : Du har misforstået lidt, jeg skriver også kringlet! Som du kan se af oversigt 1 er der ikke to karburatorer, men to svømmehuse et ved accelerationspumpen og et ved selve karburatoren. De to er forbundet og begge svømmere får benzin fra hver deres benzinpumpe som er den du ser på 2. Denne benzinpumpe er to-delt. Den ene del føder accelerationspumpen og den anden føder selve kaburatoren.

    Hvis jeg lukker for den der føder accelerationspumpen er motoren svær at starte, men når den kommer over x-antal rpm så tager den fart og køre perfekt (dog tror jeg den tager for mange omdrejninger, da hvis man bliver ved med at holde den der oppe begynder motoren at brokke sig og rød lampe begynder at blinke hvorefter den ikke køre særligt godt).

    Hvis jeg så blokere den anden indsugning, den som går til selve karburatoren. Så starter båden perfekt og accelererer også rigtig godt, hvorefter den bare dør (jeg regner med at det er der den Burde slå over på den anden pumpe).


  • #28   7. aug 2014 Jesper K : Jeg tvivler på at det er tilfældet.

  • #29   7. aug 2014 Preben J : Lige præcis… Det er også den teori jeg hælder mest til. Hvis der er en skrue og du kender den - så fyr løs… det kunne være fedt om man bare kunne gøre det.

  • #30   8. aug 2014 Der er ikke en motorsagkyndig der ud fra billederne kan se hvordan det hænger sammen. Hvilken membran der skifter fra den ene til den anden pumpe?

Kommentér på:
For meget benzin? Eller tryk fra benzinpumpe?

Annonce