{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.457 visninger | Oprettet:

Troels O
Troels O
Tilmeldt:
17. nov 2007
Emner: 5 Svar: 8

Justering / trimning af Sea Ray 195 '78 med Mercruiser GM 350 {{forumTopicSubject}}

Hej BaadGalleri.

Jeg er ikke nogen ørn, så jeg håber nogen herinde måske kan hjælpe.

Min kammerat har en Sea Ray 195 fra 1978, monteret med Mercruiser GM 350cui motor (vil mene det er en 265 hk motor) opgraderet med større 4portet Holley-karburator. Sejler med Alpha One G1 drev.

Skruen skal jeg lige finde ud af hvad er for en størrelse - det er en spritny 3-bladet rustfri, af et ret dyrt mærke. (Måske det er et hint?)

Båden går med 2 personer 72 km/t ved 3900 rpm. Der er ikke mere at hente ved trimning af drev - det er prøvet. Af hvad jeg har læst, bør maxfart nåes ved 4800 rpm med denne motor og dette drev.

Hvilke optimeringsmuligheder er der?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Justering / trimning af Sea Ray 195 '78 med Mercruiser GM 350
  • #1   7. aug 2014 Hej

    Jeg havde en Maxum 1900sc. Hvilket svare nogenlunde til Sea Ray i størrelse.

    Den gik 80+ ved omkring 4400omdr. Men her dødede den også.

    Momentet på motoren er ikke stort nok til at få omdr. Højere op. ( jeg havde en pænt stor skrue på )

    Jeg ville starte med at checke kompression på motoren. Den skal være nogenlunde ens på alle 8 cyl. Og gerne ligge over 10,5bar. Det gir en god fornemmelse af hvor sund motoren er og om alle kræfterne er hjemme.

    Held og lykke med projektet.

    Jesper


    profilbillede
  • Troels O
    Troels O Tilmeldt:
    nov 2007

    Emner: 5 Svar: 8
    #2   7. aug 2014 Det vil jeg prøve. Motoren har muligvis været under vand engang - der var ihvertfald vand i bundkar. Har nu sejlet 8 timer, uden tegn på unoder - det kan aldrig være helt sundt.

    Havde evt. karb. mistænkt for ikke at åbne sekundærspjæld. Synes den bruger meget lang tid på at komme op at plane.


  • #3   8. aug 2014 Jeg har en highfive (fembladet) på min Sea Ray 205hk, og den sejler fantastisk. Den kommer super hurtigt ud af vandet. Kender flere der har samme problem med de både og de er desværre ret tunge i røven og med for lidt moment.

  • Troels O
    Troels O Tilmeldt:
    nov 2007

    Emner: 5 Svar: 8
    #4   8. aug 2014 Ja, den virker godt nok en smule tung bagi. Man skulle bare synes at 5.7 liter v8 burde kunne hive den op af vandet. smiley

Kommentér på:
Justering / trimning af Sea Ray 195 '78 med Mercruiser GM 350

Annonce