{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.998 visninger | Oprettet:

Ole P
Ole P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Ford Lehman 120hk 6 cylindre {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er der nogle der har et forslag til hvad dette kan skyldes?
Som regel starter motorer op uden problemer, - men her på det sidste er den begyndt på nogle gange at når nøglen drejes turner motoren lige et øjeblik for herefter at stå helt fast. Når jeg efterfølgende håndturner motoren hele vejen rund kan den opstartes normalt igen?
Har i nogle gode bud ;O))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvasker fra Bosch lyser vandhane-ikon 900 kr.
  • Udskiftning af armatur, bruser og brusestang 800 kr.
  • Montering af front på integreret opvaskemaskine 500 kr.
  • Klippehæk 3.000 kr.
  • Gartner 8.000 kr.
  • Sætte emhætte op 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford Lehman 120hk 6 cylindre
  • #1   1. sep 2014 På min Ford er det starteren der driller når den gør sådan.
    Har du prøvet at slå på starteren?

• #2   1. sep 2014 Det kan være relæet der hænger på starteren.. Og du skal ikke slå på starteren nej ! Prøv at slå på start relæet men ikke for meget..

• #3   1. sep 2014 Bare rolig. Du kan sagtens slå lidt på selve starteren også.
    På min Ford model magen til din, var det skyde drevet der hang. Så hjælper det ikke kun at slå på relæet.
    Så gør du bare det ja!

• Ole P
    Ole P Tilmeldt:
    sep 2014

#4   1. sep 2014 Hej alle.

Tak for Jeres hjælp, - jeg har fået ny starter på, - kabel samt batt.
    Men jeg tror at der kommer vand i en eller flere cylindre, - har i et bud på dette, -evt måske udstødningsmanifold, varmeveksler eller andet??

• #5   1. sep 2014 Min første tanke var vand i cylinderen - vand kan ikke komprimeres, så symptomerne du beskriver tyder lidt i den retning.
    Gennemtæret udstødningsmanifold.....

• #6   1. sep 2014 Min egen havde riller med kølevand der næsten havde nået cylindervæggene da jeg skilte den ad sidste år.
    De er kendte for at smide toppakningen.
    Du bør afmontere dyserne og se om den så kan køre på starteren.
    Selve topstykket er vanvittig tungt når skal have det af nede i bunden af båden??

• Ole P
    Ole P Tilmeldt:
    sep 2014

#7   1. sep 2014 Som regel starter den uden problemer har haft den opstartet 2 gange i dag uden problemer men senest i går satte den sig men herefter er der så ikke nogle problemer igen.
    Der er ingen vand i olien, den ryger ikke og bruger ikke vand, men lige pludselig er den gal igen??

• #8   1. sep 2014 Hvis du kan dreje den med hånden er der ikke vand i cylinderen.
    Hvis der er noget der stopper motoren vil du kunne høre starten tage fat men blive stoppet.
    Hører du noget noget når du drejer nøglen. Ellers er det en løs forbindelse.
    Det er jo muligt hvis den lige er skiftet.

• Ole P
    Ole P Tilmeldt:
    sep 2014

#9   2. sep 2014 Det den gør er:
    Normalt starter motoren helt normalt, - det der så lige pludseligt sker er at når man vil starte den drejer starteren ca. en halv omgang og så kan man hører at den siger "bom" og så står motoren stille, - når jeg så drejer nøgle igen siger den blot "bom" igen. Når jeg så hånd turner den på krumtappen en hel omgang kan den starte igen normalt???

• #10   2. sep 2014 Er den "nem" nok at dreje ved håndkraft?

• #11   2. sep 2014 Så skal du pille ventildækslet af og se om ikke der er noget galt med ventilere.
    Jeg har set det en gang før i en gammel Ford Cargo.
    Den havde smidt et ventilhoved. Så det er muligt.

• Ole P
    Ole P Tilmeldt:
    sep 2014

#12   2. sep 2014 Det lyder spændende, kan den også det selvom motoren ellers kørere helt normalt når den er startet?

• #13   2. sep 2014 Ryger den mere end den almindeligvis plejer?

• Ole P
    Ole P Tilmeldt:
    sep 2014

#14   2. sep 2014 Nej den hverken ryger eller lyder anderledes. .

• #15   2. sep 2014
    Jeg går ud fra at der er olie tryk. Så jeg ville starte med at stille ventiler ( måle om de står rigtigt ) gør de det, ville jeg efterfølgende tage en kompressionstest. på den måde kan man se, om ventiler og cylinderne er i orden mm.

• Ole P
    Ole P Tilmeldt:
    sep 2014

#16   2. sep 2014 Ja der er fint olietryk, - jeg vil få efterset ventiller mm. Tusinde tak for dine råd, - er meget taknemlig ;O)

• #17   18. sep 2014 Hvordan gik det med motoren Ole. smiley

• Ole P
    Ole P Tilmeldt:
    sep 2014

#18   19. sep 2014 Hej smiley
    Endelig fandt jeg fejlen, - men det tog LANG tid...
    Problemet var ikke motoren men udstødningssystemet, - jeg fandt ud af at udstødningen var ca. 25cm unden vandoverfladen og den tidligere ejer af en eller anden grund havde afmonteret en antihævertventil så når motoren blev stoppet løb vandet stille roligt ned først i vandlåsen og derefter op i manifolden og ned på stemplerne. Dette er nu ændret og den starter og kører fantastisk igen.. smiley smiley

• #19   19. sep 2014 Det må den have taget skade af?
    Lyder også lidt hvis din stempel højde er lavere end din vandlinie.
    Min motor er meget høj.

• #20   20. sep 2014 Super at det ikke var den helt store tur. smiley

Kommentér på:
Ford Lehman 120hk 6 cylindre

Annonce