2.678 visninger
|
Oprettet:
Spar 2 jolle {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens
Er der nogen ved hvor meget en Spar 2 Jolle kan bære?
Jeg har sådan en stående hvor den motor som var i (en vire7) ikke kunne trække sig selv.
så har jeg fået fat i en meget fin Marstal e2 14hk men den vejer ca 130kg mere den vire.
mar 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Jeg ved ikke lige hvad en Spar 2 jolle kan bære, men en 14 Hk er mere end rigelig stærk.. 5-6-7 HK er nok mere passende, så en en cylindres Marstaller er nok mere hensigtsmæssig. Naturigvisk kan de også være en Korsør eller anden motor...
Men du skal nok være opmærksom på at din skrue er beregnet til en Vire der jo er en 2 takter og derfor går langt hurtigee end en 4 takter som 5-6 Marstallere er.
Du kan dog også finde en 2 Hk Marstal, men så er det vist en 3 Hk.Den vil passe på skruen og sikkert også kunne trække båden.
Jeg har selv en 14 fods damjolle jeg skal have monteret min 5 Hk Marstal motor i. Så projekterne ligner jo lidt hinanden
Måske min er en Spar 2 jolle, jeg har ikke nogen data på den men den er i ren glasfiber og dammen har aldrig været åbnet.
Jeg skal have lavet et ror til min, da jeg ingen har. Kan jeg lokke dig til at sende mig nogle billeder af dit ror, gerne monteret på jollen??
MVH Jens
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 6 Svar: 15
du kan se om du har en spar 2 hvis den har et spar mærke med et 2 tal i stævnen
Spar 2 jolle