Service TLDI {{forumTopicSubject}}
Havde en øv bøv start på det nye bådejerskab i dag. En overophedet TLDI 50 årgang 2001 uden kølestråle. Ok stråle i havnen inden afgang (dog ikke så kraftig som jeg kender den fra den gl. Mercury, men det er vist velkendt for Tohatsu), men efter et par min. for fuld hane lyder alarmen pludselig og motoren taber omdr. Slukker omgående da der ingen kølestråle er og der står vanddamp ud af den.
Efter en halv times tid kunne den startes igen og gå i tomgang med halv-svag stråle.
Første indskydelse er selvfølgelig impeller og det vil blive tjekket først. Er der andet jeg kan tjekke? Den er jo lidt mere komples end den gl. Mercury vi havde. Bl.a. er der jo kompressor.
Overvejer at sende den til service hos fagmand. Ham her (Dronningemaens servicecenter, Svendborg) står som officiel Tohatsu service mand, men er der nogen der kender til stedet?
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 26 Svar: 220
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
feb 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 1 Svar: 15
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
Tænkte om der findes en værkstedsmanual, a'la den som jeg havde på Mercury'en. Kan ikke lige huske om det var Clymer, Haynes eller noget tredje. Nok ikke sidste gang, jeg skal rode med den.
Service TLDI