Bundmaling mængde ?? - og polering {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg skal have bundmalet min 20 fods motorbåd som skal sejle i Silkeborg søerne.
Hvilken maling skal jeg bruge og hvor meget vil i tro ?
- Har selv kigget på Hempel Glide Speed (Hard racing)
Der er lidt gammel bundmaling som er faldet af i "flager", jeg fik af vide at jeg bare kunne pudse/slibe lidt i det så det blev ru og derefter male med det nye. Skal jeg gøre andet ?
Vil også have poleret selve båden over vandlinjen, hvordan gør i der , og hvilke produkter ?
Selve nappaet inde i båden trænger også til en gang rens og ny beskyttelse, hvad med der ??
Håber der er en eller flere venlige sjæle der kan hjælpe med råd og vejledning!
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Både: 6 Emner: 40 Svar: 704
feb 2015
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 2
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 44 Svar: 657
Derudover er den ofte på tilbud (enten i Bauhaus eller hvis du Googler).
Har tidligere brugt forskellige topprodukter fra Hempel og International som alle gav væsentlig ringere resultat og væsentlig højere pris!
Første år ville jeg give den 2 lag = ca. 1,5-2 liter (og efterflg. år 1 lag og 2 lag i vandlinien), men de små 750 ml. dåser er ret dyre og er sjælendt på tilbud, jeg ville derfor vælge 2,5 liters som typisk kan findes til ca. 600 kr. og så har du til nogle år!
sep 2004
Følger: 1 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 5 Svar: 224
fra Miljøstyrelsen
Spørgsmål: Må der anvendes biocidholdige bundmalinger på fritidsbåde, som sejler i søer og åer?
http://mst.dk/virksomhed-myndighed/bekaempelsesmidler/biocider/bundmaling-til-fritidsbaade/spoergsmaal-og-svar-om-bundmaling/
Svar:
Nej. I Danmark er det forbudt at bruge biocidholdige bundmalinger på fritidsbåde, der overvejende anvendes i ferskvand som søer og åer.
Bundmaling mængde ?? - og polering