{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  silent choice?
  • #1   14. nov 2006 pris ca 25.000kr med mont. ved JR Marine

  • #2   14. nov 2006 men silent choice, er nu mere choice/meget mere choise... har selv haft det fra nyt, og det kan altså ikke holde tæt i tomgang, også lyder det nærmest som en puch maxi uden udstødning.

  • #3   14. nov 2006 hahahahahahaha, puch maxi uden udstødning.

    Men det er desværre sandt, jeg har kommer til at tænke på at jeg faktisk har hørt det på en 8,2 LV8'er hvor der var lukket, så gassen skulle igennem drevet. Den plaffede som en bil med hul i udstødningen, ikke en speciel fed lyd.

    Rolf T,

    Så vidt jeg husker var du evt interesseret i et silent choise system til din båd, dette er en detalje som er værd at have med i overvejelserne. Da vi snakkede om det, havde jeg svedt ud, at systemet ikke er helt tæt og udsender en lidt træls lyd, når der er lukket.

    Hvis man havde mod på at lave sit eget system, skulle man dog nok kunne lave det tæt.


  • #4   14. nov 2006 Mange tak for jeres svar..
    men tror jeg dropper det hvis det ikk kan hlde tæt..
    det er jo lidt nedern..
    men det lyder da for godt når den er åben:)


  • #5   14. nov 2006 Hej Nicki

    Jeg har lige fået installeret Silent Choise på min Wellcraft Scarab. Jeg er meget glad for resultatet og betalte kr 12.000,- for delene. Hertil kommer selve installationen som på min båd desværre krævede at det meste af motoren blev taget ud. Men som sagt så kan jeg nu starte min båd i havnen uden at blæse høreapparaterne af folk !!!

    Mvh. Christian


  • #6   14. nov 2006 Kan vi ikke se nogle fotos at det.
    Vil gerne selv kunne dæmpe lyde lidt, men er bare ikke klar over hvor meget det giver.


  • #7   15. nov 2006 Når du skriver at du gerne vil have en "silent choise" udstødning - bliver jeg pludselig i tvivl. Silent choise, som jeg har fået installeret, vil sige at man kan vælge om udstødningen skal ledes ud gennem udstødningsrørende, eller om den skal ledes ud ved skruen (og derfor umder vandet) Dette kan i mit tilfælde styres med en lille kontakt.

    Men du kan selvfølgelig også vælge en "lydpotte" til din udstødning, som på en bil.

    Når jeg vælger "silent choise" bliver støjen meget reduceret og jeg får ikke mere de "onde" blikke når jeg starter op i havnen. Jeg er nu ikke helt enig med Eigilck - Min 8,2L motor lyder ikke som en Puch Maxi når "Silent choice" er slået til - men han har ret i at det ikke dæmper 100%

    Jeg har uploadet et billede af bagenden af min båd.

    Mvh. Christian


  • #8   15. nov 2006 okay..
    men min båd har jo ikk potter ud igennem bag enden.. der er kun udblæsning igennem skrugen..
    og så villejeg gerne hae de to potter så folk kan høre jeg sejler:)


  • #9   15. nov 2006 Så skal du ikke have potter!

    Men derimod Silent Choise, så du på den måde kan vælge mellem fri udblæsning eller udstødning gennem skruen.

    Mvh Christian

    PS. Hvis du stadig er lidt forvirret vil jeg godt ringe dig op og forklare dig det i detalier.


  • #10   17. nov 2006 Jeg har bare standard udstødningen gennem skrue og trantom plade, det siger ellers rigtigt fint bag ved båden når bagkant af agtespejlet går fri af vandet. Hvor meget effekt giver det at lave fri udbklæsning udover onde blikke og -20K på kontoen..... Jeg sejler med en 5,7L 220 HK

  • #11   17. nov 2006 Hej Søren R

    Det har jeg faktisk ikke målt endnu - jeg tror ikke det er ret meget det giver, at have "fri udblæsning" - Jeg har talt med flere forskellige mekanikere som nævnte tal fra 0-10% forøgelse af HK

    Men kan du vente en 5 måneders tid med svaret skal jeg lave en nøjagtig måling.

    Grunden til at jeg fik installeret "Silent choise" var simpelthen at min båd kun havde fri udblæsning, og at motoren (8,2L Mercruiser) larmer som en drag-racer når den startede. Det var bare for voldsomt når jeg var i havn.

    Mvh Christian


  • #12   17. nov 2006 Hej Christian
    Det bliver sjovt at se om der er en voldsom forskel. Jeg syntes det er helt fint du har valgt lidt af larmen fra, selvom der ikke er noget federe en en V8 der brummer så skal man jo respektere sine omgivelser, Jeg kan da godt se at der er flere sejlbåde der skuler efter mig hvis jeg slæber mig afsted med 10 knob og røven lige er fri, først for de forstyrret freden så kommer der lige en hækbølge på 1m bagefter og rydder kaffebordet smiley UHA havde jeg så direkte udblæsning oveni så ville jeg nok få fingeren... men man kommer stadig ikke uden om at det lyder godt.


  • #13   22. nov 2006 Hej Christian A

    Du må gerne lige ringe mig op det ville være lækkert så jeg kunne fatte det.. hehe.. mit nr er 30135033

    mvh Nicki


  • #14   7. feb 2009 Christian A
    Jeg ved godt at det er en meget gammel tråd, Men fik du foretaget en HK måling ?
    og hvad gav SC. hvis det gav noget. ?


Kommentér på:
silent choice?

Annonce