{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Utætte vinduer, hvor vinduer er større en d vindueshullet {{forumTopicSubject}}

Hej venner, jeg er i gang med at renovere en Crescent 555. I den forbindelse har jeg taget vinduerne ud og købte nye lister, men jeg kan ikke få listerne til at være tætte. Vinduerne er større en vindueshullet.
Her er hvad jeg har gjort:

-nye lister i sat med samling i bundet.
-Fuget med Terostat imellem skroget og listen samt mellem vinduet og listen
-låsekile er 10.5 mm.

Men lige meget hvad jeg prøver så er de utæt.

Er der nogle som kan, eller kender nogle i Jylland/Fyn Som kan hjælpe mig med at få vinduerne tætte?

Håber I kan hjælpe.

Dbh
Rune Friis


Kommentarer på:  Utætte vinduer, hvor vinduer er større en d vindueshullet
  • #3   3. jan 2020 Når vinduet et større end vindueshullet bruges denne liste. Målene passer også med skrog og vindue, men den er stadig utæt

    profilbillede
  • #4   3. jan 2020 Preben J , samling skal være i bunden, så evt vand løber ud ved/i samlingen.
    Ved samling i top vil der kunne løbe vand ind, og dette kan så ikke løbe ud hvis det først er kommet ind, så vil det finde den nærmeste vej ud ved listen imellem rude og liste, og sikkert ind i båden da "klem liste" normalt sidder udvendigt og tætner lidt bedre der.


  • #5   3. jan 2020 Havde samme problem på min gamle Shetland, der var kun en ting der hjalp, tætnings masse i rillen imellem både skrog og rude ( det burde IKKE være nødvendigt men selv den mindste ujævnhed lader vand komme ind smiley smiley ) det er sgu lidt surt når man har nye lister og at man så alligevel skal bruge tætnings masse, jeg brugte rimeligt meget og det sviner som en i helved, så bredt maler tape på listen og skær så ud ved rillen med en skarp kniv og fyld rillen 1/3 - 1/2 op med masse........ det der er noget lort er at du IKKE kan bruge snor til at trække listen på, men må bruge en krog uden skarpe kanter og lige så forsigtigt vrikke listen på...... DET TAGER EN KRIG... men efter man har brugt 37 forsøg på at få det tæt UDEN masse..... ja så er tiden godt givet ud.... især hvis det kommer til at virke.... HUSK at bruge en masse der ikke hærder hårdt op, men forbliver smidig ... ellers er det utæt igen efter et stykke tid, da skroget giver sig ret meget...
    Godt nytår og god arbejdslyst.


  • Bjarne N
    Bjarne N Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #6   10. jan 2020 sikaflex marine

  • Bjarne N
    Bjarne N Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #7   10. jan 2020 der findes et specialværktøj til disse låselister, og sikaflex har egnet masse til tætning- værktøjet er en MEGET stiv ståltråd,der passer til listen og udvider "Falsen" eller notgangen- hvad den nu hedder, så listen nemmere kan lægges ind- go' fornøjelse!!

  • Bjarne N
    Bjarne N Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #8   10. jan 2020 sikaflex marine+ det rigtige værktøj til låselisten- systemet sidder også på ældre biler

Kommentér på:
Utætte vinduer, hvor vinduer er større en d vindueshullet

Annonce