{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.260 visninger | Oprettet:

yamaha bådmotor {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg har været så letsindig og købe en 40hk yamaha 4t fra 2000, men karburatorene er stjålet (det vidste jeg godt) men problemet er så og få nye karburatore, de koster over 12000kr for sådan en 3 små sataner, det er det eneste de har stjålet, så har de lavet lidt hærværk, ikke noget slemt, det kan laves for ganske små penge.
nu kommer mit spørgsmål til mange penge, hvad gør jeg med de karburatore, den kan jo ikke sejle uden. jeg har haft ringet til flere forhandlere omkring i dk og de siger alle omkring 12k, jeg har været inde og finde dem på ishopmarine.com og der bliver det 10k men det er jo plus told og moms.
er der nogen der har brugte karburatore til og ligge til denne model Yamaha F40MSHY for så viljeg da gerne købe dem. eller hvis der er nogen der har nogle andre yamaha motore hvor det evt kunne passe... jeg har vinteren til og finde ud af det inde fiske sessonen begynder igen...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjerne 2 paller med tegl 1.000 kr.
  • Lampe blinker og kan ikke slukke 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  yamaha bådmotor
  • #1   23. nov 2006 Der er kun tre ting at gøre.
    1. Søge
    2. Søge
    3 Og atter søge

på DBA, GulGratis, her på siden, Ebay, QXL osv. osv.
    Lige pludselig er den der. Altså en motor der har sat sig, og er billig til salg.

• #2   23. nov 2006 jeg havde nu tænkt mig og prøve begge jeres foreslag...
    men til det nicolaj john skriver har jeg et tillægsspørgsmål:
    er karburatore fra 2t og 4t ens, skal en 4 takt ikke have mere luft og arbejde med eller er de ens i opbygning, for det burde jo være muligt og finde en 3 cyl yamaha på 40hk hvor man kunne tage karburatore fra, og da jeg kender en der kan svejse alu gør det jo ikke noget de ikke passer 100% for så kan de tilpasses...

• #3   24. nov 2006 I realiteten behøves der jo ikke at være mere end en karburator. Din motor er jo fra standard leveret med tre små karburatorer, som via en indsugningsmanifold, grenes fra de tre karburatorer til to indgange på blokken. Hvor så hver cylinder suger fra det fælles indtag, via hver cylinders respektive indsugningsventiler.
    Men at lave forsøg med anden type karburator ( en eller tre), kræver en synkronisering af tænding og gas-forbindelser. Men jeg tror ikke du nogen sinde, vil få en sådan motor til at gå perfekt, uden de tre originale karburatorer.

• #4   25. nov 2006 har jeg skrevet at den har 4 cylindre? den har kun 3.
    jeg har tænkt på og bruge kun en karburator, jeg har en strømberg fra en 45hk volvo motor, men jeg ved ikke rigtig da indsugningen ikke kan blive ligelang for alle 3 cylindre, og det er jeg bange for vil skabe et problem på sigt, for og lave en ny studs hvor jeg laver som på en bil, med en karburator på 4 cylindre, men jeg er bange for det ikke vil gå så godt med 3 cylindre på lodret række... men hvis i mener noget andet eller har kendskab til noget andet så sig endeligt til.

• #5   26. nov 2006 det ved jeg jo ikke om det er, hvis der er nogen jeg kan prøve med må de meget gerne skrive, jeg vil se om jeg ikke kan tage et billed af studsen hvor de skal sættes på, så er det nok lidt nemmereog få nogle gode foreslag

Kommentér på:
yamaha bådmotor

Annonce