{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motorolie påhængsmotor
  • #1   1. feb 2020 Benzinmotoren sviner ikke olien som en dieselmotor, din olie vil med tiden blive mørkere.

  • #2   1. feb 2020 Kan den blive ved med at se så fin ud er alt godt..mit så også sån ud efter er hel sommer 👍bliver den hvid kan det være vand/kondens i olien.

  • #3   1. feb 2020 Tænker heller ikke der var noget galt men var lidt i tvivl

  • #4   1. feb 2020 Også bedere at være sikker og spørge af 😏

  • #5   1. feb 2020 Hvilken (kvalitet) olie har du hældt på ?

    Ser rigtigt godt ud.....!


  • #6   1. feb 2020 Jeg ved ikke hvad olie der er på jeg har købt båden fornylig og har selv sejlet ca 7 timer i den så gætter jeg bare på den har min været igang 3 timer mere. Men hvis alle mener det samme så er jeg mere rolig.. Ville bare være ærlig hvis der var noget galt så den går helt død

  • #7   5. feb 2020 min har sejlet 57timer. og olien ligner den der


  • #8   6. feb 2020 Olien ser rigtig fin ud - ingen grund til bekymring.
    Urenheder i motorens smøreoliesystem misfarver motorolien med tiden, men det betyder ikke, at der som udgangspunkt er grund til at være bekymret.
    Mange urenheder samler sig i bundkaret, og derfor kan en slidt motor, hvor der hældes ny motorolie, godt misfarve olien med det samme.

    Enig omkring det med dieselmotorer - de soder mere end benzinmotorer, så der vil ny olie ofte blive misfarvet med det samme.

    Man kan altid diskutere, hvor ofte der skal skiftes motorolie + filter, uanset om det er på båd, bil, motorcykel eller andet motoriseret redskab.

    Erfaringer viser, at hellere kortere olieskiftinterevaller med en middelklasse olie, end lange intervaller med en kostbar motorolie - det tjener motoren bedst.

    På mine biler skifter jeg olie + filter for hver 10000 km ( den ene er en Renault Scenic 1.9 DCI og den anden Opel Vectra C model ). Motorolien på Renault´en bliver misfarvet med det samme efter opstart, og på Obelix er den stadig sirupsfarvet når den skiftes igen. Jeg kører med standard motorolier, der lever op til eller overstiger producenternes krav. I øjeblikket kører jeg på Liqui Moly 5W40 og 0W30 fuldsyntetiske motorolier.








Kommentér på:
Motorolie påhængsmotor

Annonce