{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Olie skift på mercruicer 3,7 165 hk rækkemotor {{forumTopicSubject}}

Hey
Er der nogen der har erfaring med en mercruicer 3,7 165hk 6 cylinder rækkemotor
Hvor mange liter olie skal den have ved olie skift?
Og havd skal jeg være opmærksom på med sådan en motor, den er fra 1975 ca.
Hvor kan jeg eventuelt finde reservedele til den ?.
Håber at der er nogen der har nogle guldkorn 🙂
Mvh. KK


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Olie skift på mercruicer 3,7 165 hk rækkemotor
  • #1   2. feb 2020 Kan ikke huske det præcis antal liter motorolie, men forvent 4 liter + filter.

    Hvis du er sikker på, at motoren er en 3.7 liter / så er det ikke en række sekser - den model type med den benævnelse er kun produceret i perioden fra 1987 - 1989.

    Antallet af HK ( 165, som du nævner ) er også benyttet på en anden Mercruiser motor, nemlig den vellidte 250" ( motorens størrelse i amerikanske kubiktommer ), som svarer til 4.1 liter slagvolumen. Denne model med betegnelsen "165" kom på markedet i 1970 og sluttede i 1981.
    De første modeller af denne motor kom på markedet i 1962 og sluttede i 1981.

    3.7 liter motoren er Mercruisers egen motor, hvor der bl.a er topstykke på fra en FORD 460" ( 7.5 liter big block motor ), og nogle andre finurligheder, som volder mange bådejere problemer. 3.7 liter motoren kan i branchen for at være den værste af alle motorer, som Mercruiser har benyttet igennem tiden.

    4.1 liter motoren har et gody ry. Lang salglængde, pålidelig og lavet af GM USA.

    Reservedele til 3.7 liter motoren er efterhånden svære at skaffe, fordi motoren udgik næsten 40 år siden. Det samme er ikke gældende for 4.1´eren, da det er en GM motor.

    Du kan fx købe stumper til begge motorer hos nytdrev.dk, der henter sine reservedele igennem et stort distributionsnetværk i USA og Canada.





  • #2   2. feb 2020 Ok, tak for svar 🙂
    Jeg tager lige et bedre kig på motoren, jeg har kun de oplysninger sælger har givet mig, men han kan jo have taget "fejl " . Jeg vender tilbage når jeg har undersøgt det nærmere.
    Hilsen KK


Kommentér på:
Olie skift på mercruicer 3,7 165 hk rækkemotor

Annonce