{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.503 visninger | Oprettet:

Glasfiber skade {{forumTopicSubject}}

Jeg har et stk på ca 30-40 cm hvor glasfiberen er sluppet omkring kølen.
Der drypper vand ud når jeg skraber glasfiber/maling af.
Er det et større projekt eller hvad siger panelet?
Evt nogen som har evner til reparationen? Bor på Midtfyn.
Båden er en pilot 520.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Glasfiber skade
  • #1   8. mar 2020 Det ligner en dårlig rep som har sluppet...
    Få fjernet alt det løse og få tørret det ordentligt ud inden ny glasfiber rep kan pågyndes, der skal som minimum slibes 5-7 cm ud til siderne lidt mere inden ved skaden og mindre ude hvor rep sluttes. Derefter afsluttes med epoxy primer eller topcoat...


  • #3   8. mar 2020 Den er godt nok dobbelt bundet men har ikke en følelse af at der er vand i skroget.
    Det glasfiber der er sluppet virker som om det er et lag glasfiber kun omkring selve kølen.


  • #4   8. mar 2020 Få blotlagt området og vurder om der er vådt skum /blød dørk, klart en fordel hvis skaden kan rep fra begge sider som Jens skriver...

  • #5   8. mar 2020 Søg lidt på you tube der findes mange videoer om emnet.

    https://youtu.be/5YnrFmxJf70


  • #6   9. mar 2020 Hvis den har en opskummet dobbelt bund kan skummet have suget noget vand. Så hvis du vælger kun at reparere ude fra, slib alt det dårlige væk. Og find en tør garage helst m ed lidt varme på så du kan få det tørret ud. En affugter ville være god til at holde luftfugt nede og derved forbedre fordampningen, og lad den stå og tørre en 14dages tid.
    Inden man springer ud i at rive alt indværk ud og skære bunden op, så vurder hvad båden er værd. Det tager lang tid at lave rep hvis man skal indvendigt også.


  • #7   9. mar 2020 Hvordan kontrollerer man om skummet evt er vådt?
    Bunden indefra er støbt plast uden service luge eller lign. Tænker det er lidt træls at lave et hul for inspektion.


  • #8   9. mar 2020 Når du får slebet alt det dårlige væk ned i bunden, så er vil jeg tro at du kan besigtige skummet ude fra. Nu er det lidt svært at se på billedet, hvor stor revnen er, og hvor det er. Men du skal altså slibe indtil skummet der hvor revnen ligger så glasfiberen bliver helt tynd ved revne kanten. Og så fiberen skråner gradvist ud til udvendige overflade i ca. en 80-100mm. Og når du er der vil jeg tro at du kan kigge ind på skummet for vurdering. Og uanset om du vælger den helt store tur, eller den lette lappe løsning. Skal du jo have slebet klar udvendig alligevel.
    Så på med støvmasken og briller og start grovfilen og slib,, smiley


  • #9   13. mar 2020 Jeg har haft såden en Pilot 520 for mange år siden og der var ikke skum i men en bundprop agter ind til dobbelbunden mon ikke din har det også? ellers kunne du jo montere en😏

  • #10   13. mar 2020 Lige præcis Allan, der er også en prop i min som står åben her herover vinteren. Var du glad for din pilot?

  • #11   13. mar 2020 Ja min var en åben jolle med styrepult som jeg købte som ny i 1975 men en 80 HK Mercury på en utrolig søstærk båd var såvidt jeg husker godkendt til 100 HK

Kommentér på:
Glasfiber skade

Annonce