{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Bundmaling antal liter? og imprægnering af kaleche {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er ny indenfor bådverdenen. Jeg anskaffede mig sidste sommer en nordan 18 med 40hk Suzuki 4 takt.

Skal til at bundmale den nu, nogle der ved hvor mange liter bundmaling der skal til?

Nu hvor jeg er i gang, er der nogle gode råd til At få en kaleche ren igen og fjerne mågelort osv??

Tak på forhånd


Kommentarer på:  Bundmaling antal liter? og imprægnering af kaleche
  • #2   17. mar 2020 Altså det med bundmaling er kun til både der ligger i vandet over længere tid. Hvis det er en trailer båd så giver en bundmaling bare mere modstand gennem vandet. Dvs. hvis din ven har en båd magen til din og hans er bundmalet og din ikke er, så sejler du hurtigere end din vens. Og hvis den skal ligge i vandet en 14 dages tid så er det stadig en trailerbåd. EN TAILER BÅD SKAL IKKE BUNDMALES!
    Ja det kan godt være at din lokale bådsmed gerne vil sælge dig bundmaling alligevel, men hvorfor mon! smiley smiley


  • #3   17. mar 2020 Sorry det lød lidt hårdt, men jeg købte en trailerbåd der var bundmalet engang, og arbejdet med at fjerne det. Ja det det er træls,,,. Og det giver det man på engelsk kalder drag,,,. (slæb på dansk)

  • #4   17. mar 2020 Er det en trailerbåd? Eller... Ligger den vandet i det meste af sæsonen?

  • #5   18. mar 2020 Glem det bundmaling hvis det er en trailerbåd.. det er desuden også noget lort at få af..

  • #6   18. mar 2020 Tusinde tak for tippet med kalechen!
    Hej, jeg har en bådplads som den ligger ved hele sommeren. Så bundmaling er nødvendigt for mig smiley
    Jeg har tænkt mig at købe bundmaling fra biltema.

    Skal den poleres egentlig? Eller


  • #8   19. mar 2020 Jeg har haft båd en del år og både prøvet dyrt og billigt. Det er fløjtende lige meget. Det som måske kan gøre en forskeld er om du kun giver den en eller to gange. Hvis du vil give den to gange, skal du nok bruge 2 1/2 liter. Det fra Biltema er udemærket..!

Kommentér på:
Bundmaling antal liter? og imprægnering af kaleche

Annonce