{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Påhængsmotor hjælp
  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #1   19. mar 2020 Jeg havde købt blyfri 95

  • #2   20. mar 2020 Husk at de små motorer godt kan være liiiidt følsomme over for gammel benzin, det problem havde vi med vores gamle nød motor ( 4/6 hk mercury ) den havde lidt svært ved at starte og kørte ikke helt godt på 2 måneder gammel benzin, men frisk benzin fik den til at starte på første hiv og den kørte upåklageligt.. så vi gik fra 95 til oktan 100 med en slat straton i .... så kunne den klare det i længre tid ...
    Gik så over til altid at tømme tanken til nødmotor over i den indbygget tank hver gang vi havde været ude, og fyldte den lille tank med frisk benzin når vi tog ud... kører dog stadigvæk altid på 100 oktan ... men vi er forskellige, og det virker for os....


  • #3   21. mar 2020 Jeg havde nøjagtigt en motor som din. Jeg købte 95, og havde ikke nogen problemer, selv om jeg ikke brugte den så tit.
    Nu har jeg en Honda 10 HK, hvor jeg nogle gange har lidt startproblemer. Så købte jeg oktan 100, men mærker ikke nogen forskel ?
    Mvh Allan


  • #4   21. mar 2020 Har selv haft en 6 hk yamaha årg 12 brugte oktan 95 ingen problemer i det.
    @ Allan har også haft en 10 hk honda som din, prøv at vride gas håndtaget 2 gange i bund inden start.. Går ud fra at den er med styrepind? Det virkekede på min, startede i første træk efter jeg begyndte på det..


  • #5   23. mar 2020 Kin S 2 mdr gammel benzin er nu ikke noget problem, måske der var vand i det gl, kan kan komme med tiden, ikke efter 2 mdr.

  • #6   23. mar 2020 Ved det godt ! ! men det viste min motor ikke smiley , vi fik det prøvet af nogle gange ( også med en ny reserve tank samt bold og slanger og tilslutninger ) ja ja ca 2 til 3 måneder gammel benzin... hver gang det samme, var lidt længe om at gå igang og kørte ikke helt som jeg ville have det... ny benzin .. vupti ... startet på første hiv og kørte glat og fint...
    Om det var en hysterisk motor eller hvad ! ! ! skal jeg ikke kunne sige, men det virkede for os.
    Har talt med en båd motor mekaniker om det, han fortalte at de små motorer godt kunne være liiidt hys og meget følsomme ( men ALDRIG så hys ), men alt i alt .. det virkede for os og alt blev godt smiley
    Det var ment som en oplysning om at de kunne være lidt følsomme og at skifte til mere oktan og ny benzin er jo en billig løsning, altså hvis det virker...
    Og der er INGEN der har kunne give en god grund til at den gjorde som den gjorde.. smiley


  • #7   24. mar 2020 Tak til Sten B.
    Det lyder som en god ide. Det vil jeg prøve, når motoren bliver fundet frem efter vinterens ophold.
    Jeg sejler ud i ca. 15 min., Stopper motoren, og ligger garn ud (ikke så tit). Hvordan vil du så starte den igen efter en halv times tid ? Choker eller ej. Gashåndtagets stilling ?
    Der er vel ingen grund til at pumpe med Ballonen. Der burde vel være benzin i karburatoren ?
    Mvh Allan


  • #8   28. mar 2020 Hvis motoren skal ligge i længere tid som nødmotor er det en god ide at fylde aspen 4 på det ældes ikke

Kommentér på:
Påhængsmotor hjælp

Annonce