{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Z-Drev vil ikke op
  • #1   5. apr 2020 Løs forbindelse ved pumpen

• #2   5. apr 2020 Den klikker når jeg holder knap på (drev op ) og arbejder når jeg holder knap ned ( selv om drev er nede ) ?

• #4   6. apr 2020 Dårlig kontakt i op-relæet

• #5   6. apr 2020 Ok tak hvor sidder dette op relæ ?

• #6   6. apr 2020 Relæet sidder sammen med pumpen, det er det du kan høre klikke, så gå efter lyden hvis du ikke kan finde det.

• #7   6. apr 2020 Tak har prøvet og kan ikke finde det !!!

• #8   6. apr 2020 Så har du ikke prøvet godt nok 😄. Få en til at trykke på knappen mens du lytter. Sidder i motorrummet jo ....

• Tommy P
    Tommy P Tilmeldt:
    dec 2019

Følger: 12 Svar: 1
    #9   10. apr 2020 Hej hvis det er et Penta 280 drev er det let at afmontere 2stk 6mm unbrako skruer og et stik på elmotoren. inde i motorrummet Derefter løfte spindlen op af drevet og tá den med i værkstedet
    Der er det nænt at afprøve om det er “ groet “ fast og mangler smørelse eller pille plast låget af og kontrolere om der er et dårligt relæ
    ( spændingsfald ) eller om stopkontakten er påvirket ? Der er 3 stikben på motoren som du kan prøve at gi direkte 12v der er en stel og et ben til op og et ben til ned bevægelsen , hvis motoren drøner derudaf når du har pillet den af spindlen er der en fejl i dine el forbindelser . Prøv også at dreje spindlen med hånden og en skruetrækker i hullet på spindlen hvor elmotoren sad ? det skal køre meget let
    Mit eget køre pefekt igen der var et dårligt relæ
    Husk der er et NO og et NC relæ derinde under plastkappen

• #10   10. apr 2020 Har fundet fejl. Skiftet op relæ og det virker nu. Tak for råd allesammen 👍

profilbillede
  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    sep 2022

Følger: 1 Svar: 1
    #11   4. sep 2022 Hej. Jeg bøvler med samme problem og har fået taget motoren af og den vil godt køre “ned” men ikke op. Så måske er det bare et relæ. Men på kontakten på instrumentbordet er der en gul/grøn ledning som ikke er forbundet til noget. Men jeg kan se at den r forbundet i relæ boksen ved trim motoren. Mit drev er fra 1985. Skal den gul/grønne ikke have forbindelse til noget i den anden ende ? Mvh Erik

• Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    okt 2022

Følger: 2 Svar: 3
    #12   29. okt 2022 Jeg har et lignende problem. Hvor fik du fat i et nyt relæ?

Mvh.
    Lars

Kommentér på:
Z-Drev vil ikke op

Annonce