{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Service på motor hvert år? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Yanmar 40hk diesel motor fra 2000 men er i tvivl om man bør lave service hvert år. I service manualen står der efter 150 timer men jeg har sejlet måske 50 timer siden service sidste år. Spørgsmålet er om det er nødvendigt nu den står stille hele vinteren.

Hvad gør i?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Service på motor hvert år?
  • #2   15. apr 2020 Helt generelt skal man aldrig spare på sine service når det angår motorer. Når det så er skrevet kan man overveje om det er nok, at gøre hvert andet år når du ikke sejler mere. Det ville jeg nok selv gøre. Men jeg ville også stadig sørge for en korrekt vinterkonservering inden sæsonen slutter.

  • #3   15. apr 2020 ALTID service hver år, bla. pga kondens og så kommer der en slags syre i olien ( har jeg læst mig til ) denne syre kommer hvis motor har været startet op ( igen noget kemi som jeg slet ikke er inde i )
    Et service indbefatter i min bog : impeller hvert andet år, olie, div filter ( olie / benzin ) tændrør, gennemgang af ALLE el stik og så beskyttelse af div ledninger ( evt prolan ) , gerne prolan på alt under hætten... selv benzin bliver tømt af og nyt fyldt på FØR den skal startes op og ud på bølgen blå...
    Grunden til livrem og seler er... læg mærke til hvor mange indlæg der kommer HVERT forår... ihhh min motor vil ikke starte, den kørte fint for 7 måneder siden da den var ude sidst ...... eller min motor køre underligt.. det gjorde den ikke sidste år...
    Skal man på havet, så skal man sgu sørge for at man også kan komme både ud og IND.. det kan ikke bøjes nok i neon, at holde sin motor up to date og sørge for at man har gjort hvad man kunne for at den virker UPÅKLAGELIGT... bevares ALT kan gå i udu, selv en sprit ny... sørg også for at have mulighed for at få hjælp ( ved jo ikke om du har alt, men der er nok flere der måske læser dette og er ved at brække sig over alt det... DET ER JO KUN FOR SJOV... går det galt er det ikke sjovt )
    Håber du / i får en god sæson ALLESAMMEN..... pas på jer selv ( og andre )


  • René D
    René D Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #4   17. apr 2020 Hej. jeg har anskaffet mig en Suzuki motor 60hk.Vil gerne lave service på den
    Nogen der kender en mekaniker kan hjælpe mig der jeg bor i Odense
    Kan kontrakt mig på 50253331
    Mvh Rene


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    jul 2018

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 33
    #5   17. apr 2020 René, hvad er der galt i at oprette din egen tråd?
    Jeg ville starte med Google, men jeg er også fra Nordjylland, hvor gør det selv, ofte også er bedst.


Kommentér på:
Service på motor hvert år?

Annonce