{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.452 visninger | Oprettet:

Navi spørgsmål Raymarine C80 {{forumTopicSubject}}

Hej forum.
Jeg har købt en båd med en Raymarine C80 uden CF kort. På nettet fandt jeg, at man kan købe Navionics update kort. Det gjorde jeg, og fik et kort, som jeg ikke kan aktivere, fordi jeg ikke har det gamle kort... Nogen der har et gammelt kort til en C80 eller et godt råd...? Er den så gammel, at jeg bare borde skrotte den og købe en nyere model? Vil gerne kunne navigere og se dybder. Kommer primært til at sejle i det østjyske.

Gode råd modtages med taknemmelighed

Dbh
casper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Navi spørgsmål Raymarine C80
  • #1   24. apr 2020 Nu har jeg bestilt et: Navionics+ xl-kort prepaid cf-kort

Update følger når jeg har testet det af! smiley

• #2   29. apr 2020 Det skal ikke være let! Jeg fik kortet installeret, og nu melder den ikke længere, at den ikke har data. Til gengæld kan jeg ikke få GPS signal. Tjekkede raymarine GPSen, og den blinker grønt. Har målt på NME ´serveren´, eller hvad den nu hedder. Her måler jeg 12v spænding og ca. 6volt på signal ledningen. Er ny GPS næste indkøb? Og i så fald, hvilken bør jeg vælge?

• #3   10. maj 2020 Nå, men nu fik jeg endelig fix på plotteren. Det viste sig, at kablet til C80 aldrig var blevet tilsluttet til NMEA ´serveren´. Jeg fik koblet kablet til, så der kommer signal fra NMEA til C80. Der var stadig ingen GPS signal. Jeg kan se i log, at NMEA signalet, kommer ind i C80eren, men den melder om ret mange data, som den ikke kan oversætte. På NMEA har jeg GPS, Log, ekko og vind / retnings måler. Det kommer fra Sigma instrumenter. GPS er Raymarine 125. Jeg har no koblet GPS direkte til C80 via Seatalk. Det løste problemet. Nu er næste udfordring af få den til at læse de øvrige data fra NMEA... Nogen der har en idé til det? NMEAen er en Nexus NX2 server. Jeg får vind, retning, fart og dybde på mine Sigma instrumenter.

Kommentér på:
Navi spørgsmål Raymarine C80

Annonce