{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.411 visninger | Oprettet:

Mercury / Mariner magneter til svinghjul. {{forumTopicSubject}}

Hej Galleri.
Jeg har en Mercury 60HK 4 takter der har smidt 3 magneter på svinghjulet. Den ene er helt knust, den anden har mistet en lille flig og den tredje er helt intakt. Jeg kunne godt bruge 2 magneter, og har læst at det er en kendt fejl de laver det nummer. Så skulle du eller nogen du kender ligge inde med sådan 2 magneter fra et defekt svinghjul vil jeg super gerne hører fra dig. Min motor er fra 2006 men svinghjuls magneter fra 40-60HK med EFI i samme årrække, samt fra de ældre modeller 40-60HK med karburator modellerne 0T passer også, min er en 0P med EFI.
På forhånd tak.
Mvh Henrik J

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mercury / Mariner magneter til svinghjul.
  • #1   25. apr 2020 kan gdt være det er en kendt fejl, men kontroller lige at der ikke er slør i krumtappen, eller svinghjul er skævt, for ellers sker det samme bare igen

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    maj 2021

Følger: 1 Svar: 1
    #2   26. maj 2021 Hej jeg står med samme problem fandt du en god løsning ?

• #3   27. okt 2021 Hej Anders.
    Undskyld dette meget sene svar, kommer her ikke så tit kan du nok se :).
    Jeg fik fat i en løs magnet fra netop en anden Mariner / Mercury motor der havde lavet samme nummer. Og købte noget 2 komponent lim i Biltema, rensede svinghjulet samt magneter godt af med en roterende stålbørste for at fjerne gamle lim rester. Tørrede af med acetone og limede magneterne i igen, dækkede magneterne med malertape og malede de områder lakken var taget af. Det blev rigtig godt og virker helt upåklageligt. Jeg gav 50,- for den brugte magnet. Der er intet af det andet der fejler noget på motoren, og den kører som en drøm igen.
    Mvh Henrik

Kommentér på:
Mercury / Mariner magneter til svinghjul.

Annonce