{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

Påhængsmotor udløser temperatur alarm. {{forumTopicSubject}}

Hej, min motor er en Suzuki påhængsmotor 4 takt fra 2001. Jeg havde problemer med at temperaturalarmen gik nogle gange. Herefter gik motoren ned i omdrejninger og gik ud. Jeg havde min motor til service, herefter gjorde den det ikke mere. Men den er nu igen begyndt på det. Har måske mistanke til termostat eller nødprogram??

Er på bar bund og sælger sku snart den lorte motor!
Håber der en med et forslag smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Påhængsmotor udløser temperatur alarm.
  • #1   9. maj 2020 Hvor stor er motoren?
    Er vandpumpen samlet rigtigt?
    Der er en stålplade på nogle størrelser der kan monteres på den forkerte side af pakningen.
    Så kommer der ikke vand nok til trods for fin sladrestråle, når motoren skal yde fordi impelleren ikke sidder stramt nok og taber tryk fordi det løber tilbage på sugesiden.
    Har selv prøvet det på en 70 hk.
    Søren


  • #2   9. maj 2020 Hej,

    Blot til info, når jeg sejler planende i Limfjorden med meget ålegræs, kan det spærre kølevandsindtaget på min påhængsmotor så jeg får temperaturfejl og alarm, så skal jeg stoppe så ålegræsset glider af og derefter kan jeg fortsætte.
    Ny Mercury 115.


    /Peter


  • #3   10. maj 2020 Nu kender jeg ikke Suzuki motoren i detaljer.
    Men jeg har en gammel Honda 7,5 hp motor, hvor det var et tærings problem der gav problemer. På udstødnings siden af min Honda sidder der et dæksel som er vandkølet, og mellem vandet og udstødningsgassen var der en aluminiums plade. Den var gennemtæret og derved mister vandet direkte ud i udstødningen. Og udstødnings gassen kan således også komme ud i motorblokkens kølekanaler. Og så bliver den altså varm.
    Men som sagt, jeg ved ikke hvordan Suzuki er bygget.


Kommentér på:
Påhængsmotor udløser temperatur alarm.

Annonce