{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Glasfiberreperation {{forumTopicSubject}}

Godaften bådgallerister.
Jeg står og skal til at reparere en skade i skroget på min lille Selco. Jeg har arbejdet med polyester/glasfibermåtte før, så den del af det har jeg styr på. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvilket produkt jeg skal lægge ovenpå den hærdede polyester/glasfiber, når det er under vandlinjen. Jeg har hørt tale om topcoat og/eller gelcoat, men hvilke af disse produkter skal jeg bruge inden jeg maler med primer og bundmaling?

Med venlig hilsen Kristoffer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glasfiberreperation
  • #1   11. maj 2020 Gelcoaten gør det vandtæt.
    Topcoaten er gelcoate tilsat parafin som gir en smudsavisende overflade.
    Bundmaling gør at (hvis båden skal ligge hele sommeren i vandet) begroning begrænses.
    Hvis det er en trailerbåd, så skal den IKKE bund males. Bundmailng giver typisk en ru overflade som giver modstand gennem vandet.

• #2   11. maj 2020 Okay. Tak for hurtigt svar Thomas. Jeg bundmaler båden, da den skal ligge en hel sæson.
    Men hvilket produkt skal jeg bruge direkte på den hærdede glasfiber? Skal jeg bruge gelcoat eller topcoat?

• #4   12. maj 2020 eftersom du sikkert ruller den, ville jeg rulle 2 gange med gelcoat og så slutte af med en gang topcoat, hvis du er hardcore og det kun er en lille skade, afslutter du fiberlaget 1-2mm under niveau og spartler op med gelcoatputty hvor du lægger en plastik film over(så hærder det uden voks og du slipper for at slibe ret meget)... når det er hærdet vådsliber du det til pæn overflade og giver primer inden bundmaling

• #5   12. maj 2020 Tak for de meget brugbare svar. Jeg vil se, hvad jeg kan gøre (og er i stand til). Jeg er ikke så hardcore, men det er jo aldrig for sent at blive det smiley . God aften.
    Mvh. Kristoffer

• #6   12. maj 2020 syg på youtube efter gelcoat repair.. det er sådan de gør hvis der kun er skade på gelcoaten

Kommentér på:
Glasfiberreperation

Annonce