{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

hans H
hans H
Tilmeldt:
3. jun 2019
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171

propel/skrue størrelse {{forumTopicSubject}}

Hej
har en propel i 16Tx15.5 , motoren ringer ud i omdrejningsbegrænser over 6200 hvis der en sådan , mit spørgsmål hvilken str. skal jeg op i for at gi ca 500 omdr. mindre , søger egentlig en omsætnings tabel
motor står til fuldgas 5-6000 omdr. 16 tommer er umiddelbart største diameter jeg kan få på, så kan kun få mere Pitch.

motor er en Yamaha F300BETX mener jeg, men 300 hk..

evt. hvis i kender en forhandler der ved lidt om dette og er villig til at låne et par stykker ud... mod vi køber en hos ham..


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  propel/skrue størrelse
  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #2   14. maj 2020 ja det er svært, specielt når forhandler ikke vil låne et par stykker ud.. da man jo skal presse nav i..
    den er efter Gps 42knob, med tre ombord, fuld tank og alt grej..

    det er en Yamaha saltwater 3 bladet, ved ikke om det hjælper?

    har på Yamaha´s side fundet frem til det burde være en 15.5Tx17 i deres saltwater series 2, men igen lidt træls at smide så mange penge hvis det er den forkerte.. ja kald mig bare fattigrøv eller fedtet, det lever jeg fint med.. smiley

    forhandler har to stk en 15.5Tx17.5 og 15.5Tx19 men hvilken sku man købe..

    det jeg søger er nok en forhandler der kan rådgive og villig til at låne et par stykker ud, mod at jeg lægger penge for alle og hvis ikke de fejler noget ved aflevering får vi pengene retur.. Jylland eller Fyn.


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #4   14. maj 2020 ja nu er det så ikke lige der jeg vil smide penge... min erfaring med dem er rigtig dårlig og kender flere der siger det samme/har haft samme oplevelse.

    ja tror faktisk ikke jeg er velkommen der mere.. smiley


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #6   14. maj 2020 det er såmænd ikke de ansatte på værkstedet den var gal med... det var salg og ledelse.
    men nok om dem.. smiley


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #9   14. maj 2020 ja den går også bare af vandet på ca maks. 2 bådlængder.. smiley

    ja problemet er bare den ringer ud i omdrejninger.. ville jo også gerne ha lidt færre omdr. på når vi går med de der 22-24 knob.. men igen det kan jo også forringe benzin forbruget..
    må se om ikke jeg kan finde en 15.5Tx 17.5 , en 19 bliver måske nok for voldsomt.



  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #11   15. maj 2020 ja det er jo også en muglighed, hvor fik du lavet din.?


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #13   15. maj 2020 ok, må overveje det lidt, se om der er en der kan vejlede mig og låne mig en propel eller to.

  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #15   15. maj 2020 takker.. smiley
    for alle svar.. smiley


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #17   14. jun 2020 Hej
    nej har ikke fået endnu, tiden er lidt knap pga arbejde..
    ,men vil da prøve at kontakte dem, de burde jo ha lidt vand i nærheden så man kan prøve der med det samme .. smiley
    Takker.. smiley


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #19   14. jun 2020 jo men lettere at tage båden med og så tjekke der.. smiley
    gider ikke det der post, de kan ikke altid finde ud af at levere pakker her og så er de pludselig væk.. smiley


Kommentér på:
propel/skrue størrelse

Annonce