{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

Ny stator montering. Quicksilver rød stator med adapter {{forumTopicSubject}}

Hallo hallo.
Som skrevet i en anden tråd, så har jeg indkøbt ny stator til min Mercury 60 hk 2takt 1996 udenbords motor.

Den gamle stator havde 4 nemme ledninger, altså en rød, en sort og to gule, lige til at gå til.
Men den nye har et anderledes ledningsnet. Den har to gule, en grøn/hvid, en lilla, en sort og en blå SAMT en adapter boks med.
Hvordan skal dette monteres med adapter boksen ?

Jeg kan forstå den sorte forståeligt nok er stel, og de to gule er de samme som de gamle, men er den blå ledning så + i stedet for den gamle røde?
Alle ledningerne bortset fra stel og de to gule, fører ned i adapter boksen hvor der så kun går en ledning ud af, nemlig den blå.

Forstår jeg det rigtigt, at sort enkelt ledning skal til stel?
De to gule skal samles med de andre to gule, som på den gamle?
De resterende ledninger, farver samles i adapter boks ?`
Den blå ledning som kommer ud af adapter boks, monteres på + på CDI boksen, som den gamle røde ledning?

Den nye røde stator er fra mærket Quicksilver og er købt hos Marine butik i odense på reservedelsnr fra den gamle stator, så den burde være rigtig nok.
Håber i kan hjælpe en nybegynder i bådmotorer med den nye montering smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny stator montering. Quicksilver rød stator med adapter
  • #1   14. maj 2020 Kan se at der ligger et stykke papir i posen, måske det er en vejledning??

  • #2   14. maj 2020 #1 Billedet er nappet fra Google, desværre:) Det er bare samme type, uden vejledning

  • #3   14. maj 2020 Prøv at komme med flere data på motoren antal cyl og serienummer.
    Samt et varenummer på den originale del og den nye.


  • #4   14. maj 2020 tag lige et billede... de gule er ganske rigtigt ladekreds. adapteren er som jeg husker det kun en spændingsbegrænser da de røde statorer laver flere volt. kan også være det er en regulator så du skal udskifte de ensretter med den.. lad os lige se noget billede af præcis hvad du har.

    tænker umiddelbart at farver fra boks til stator passer sammen altså hvad har du så til overs? tænker ikke du skal have noget far stator direkte til cdi de(eller den) skal komme fra den adapter boks


  • #5   14. maj 2020 Nej jeg tænker også at den blå ledning Fra adapter skal på + på cdi boks.
    Alle ledninger går i adapter boks, bortset fra de 2 gule og den sorte stel ledning.
    Men der kommer kun 1 blå ledning UD fra adapter, som jeg tænker må være = den gamle røde plus ledning på cdi boks.


  • #6   14. maj 2020 jeg ville nok spørge forhandleren for at være sikker hvis du ikke kan google svaret. den blå kan ligeså godt være den gamle blå vel(tænker der er en grund til at den er blå istedet for rød

  • #7   15. maj 2020 Ja det har du ret i mht farven.
    Der var ingen blå ledning på den gamle stator.
    1 rød, 1 sort, 2 gule på den gamle


  • #8   16. maj 2020 Jeg fik manual af forhandler

    profilbillede
  • #9   16. maj 2020 .

    profilbillede
  • #10   16. maj 2020 .

    profilbillede
  • #11   16. maj 2020 Jeg fik faktisk lidt liv i motoren i dag, men den gik ud efter 2-3 sekunder hver gang.

    Den nye stator har en blå/hvid ledning til RPM Limiter, men det havde den gamle ikke. Den behøves vel ikke kobles på noget så ?

    Den gamle havde en rød ledning som gik til cdi boks, men det har den nye ikke. Der står faktisk i manual at den røde skal være Ubrugt. Kan dette passe ?
    Tænker bare at rød som regel betyder Plus og er ret vigtig ?
    Jeg har kun en blå ledning som går fra stator til cdi boks, som den eneste.


  • #12   17. maj 2020 drej på starter tjek dine tændrør. er der gnist på alle er din stator monteret rigtig

  • #13   17. maj 2020 Den gnister for første gang i halvandet år, så den del af det har hjulpet. Nu skal vi så bare lige have den helt op og køre uden at gå ud smiley


  • #14   17. maj 2020 Nu er det vel med helt nye tændrør?
    smiley


  • #15   17. maj 2020 Nej men der er gnist på tændrør.
    Det er dog nye tændrør fra sidste sommer hvor motor gik død på første sejltur.

    Jeg havde gang i den i dag, den stod i tomgang i 15-20 minutter. Startede hver gang og det hele.
    Så slukker jeg motor og prøver at starte igen 1 time senere, uden held.
    Ingen start længere. Fandme underligt når den startede hver gang tidligere op dagen.


  • #17   17. maj 2020 Jeg har ikke den store forstand på både endnu, hvad er det og hvor sidder den ?

    Starter kører og motor kører rundt, men ingen start mere. Motor når lige at slå en prut engang i mellem, og når den gør det, så slår starter fra.


  • #18   18. maj 2020 hvis ellers det el-diagram du har billede af passer med din motor så er den nederste din dødmandsswitch og den ovenover er trykknap for normal stop begge kortslutter den sorte ledning med gul streg til stel. du kunne prøve at frakoble dem men lave en imidlietidig anden ledning du kan sætte på stel hvis den nu går igang.

Kommentér på:
Ny stator montering. Quicksilver rød stator med adapter

Annonce