{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Byttede om på minus og plus med konsekvenser {{forumTopicSubject}}

Hej.

Selco selstar med 75 hk Yamaha

Jeg har i ufattet ivrighed efter at få gjort båden klar monteret batteriet omvendt på min Yamaha 75 hk fra 2000 - Koblet minus til plus og plus til minus. I første omgang bemærkede jeg det ikke, da min lænsepumpede og kabinelys fungerede med polerne byttet om. Men der var hverken strøm til starter eller powertrim og omdrejningstæller. Herefter bemærkede jeg fejlen på batteriet og monterede derefter batteriet rigtigt. Men starter, powertrimet og omdrejningstæller er dødt.

Batteriet virker stadig, 13 volt. Jeg har målt på det store kabel, der går ind til motoren (stort sort kabel, der skal drejes fra hinanden), det er dødt. Men er det nu også hovedkablet ind til motoren. Der løber også nogle firkantede gummikabler ind? Jeg er ikke noget længere i processen nu, men vil gerne have nogle input, som jeg kan gå videre med i min undersøgelse af hvor problemet ligger.

Min svigerfar har Iøvrigt målt på nogle sikringer oppe stævnen, hvor nogle af kablerne løber og hvorfra de forskellige elektriske ting styres, som lanterne, lænsepumpe mv. (som i øvrigt stadig virker). Sikringerne var umiddelbart i orden.

Er der nogle der har indspark, der kan hjælpe mig?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Byttede om på minus og plus med konsekvenser
  • #1   25. maj 2020 Ah. Nu har jeg måske selv løst problemet. Fandt en hovedsikrig 25A som var brændt af og forhåbentlig løser problemet ved udskiftning

  • Martin G
    Martin G Tilmeldt:
    mar 2022

    Svar: 1
    #2   23. mar 2022 VAR det så løsningen? Ikke andre issues....?

    /Martin


Kommentér på:
Byttede om på minus og plus med konsekvenser

Annonce