{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

Omdrejninger svinger/hopper merceriser {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har lige fået en båd med en merceriser 4.3 190 hk. Karburator motor fra 1998.
Den er helt ny serviceret.

Har været ude og sejle lidt med benzin fra sidste år, og virket ganske fint. Men så fyldte jeg den helt op og nu der problemer.

Når den kommer op over 2000 omdr. Så svinger den med 100-200 omdr. Konstant. Både ved fuld gas og alt imellem. Den gør det ikke når den får gas uden skruen er på, altså i frigear. Men når der kommer belastning på så gør den. Jeg mener de burde kunne tage over 4K omdr. Den kommer ikke over 3800. Men det kan jo være skruen.
Den står sådan og hopper op og ned og man kan sagtens mærke det og høre det.

Kan det være et beskidt benzin filter. Det ser ellers ret nyt ud. Men ved båden ikke har sejlet så meget.

Håber i kan hjælpe!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Omdrejninger svinger/hopper merceriser
  • #1   31. maj 2020 Hej, jeg kender ikke den specifikke motor, men der sidder sikkert nogle vakuum slanger rundt omkring karburator som kan være utætte.
    Kontroller også om din tank udluftning er ved at stoppe til.
    Check bensin slanger system for utætheder på suge siden af pumpen ved samlinger.
    Hvis det er længe siden karburator er blevet renset/ smurt så kunne det være en god ide også.
    Nu ved jeg godt at du lige har haft der til service, men der må jo være en lille detalje der er overset.


Kommentér på:
Omdrejninger svinger/hopper merceriser

Annonce