{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Michael L
Michael L
Tilmeldt:
28. jun 2020
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Power trim løs forbindelse {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har et problem med mit trim. Det er som om at så virker det også pludselig så virker det ikke. Når jeg så røre ved relæerne så virker det igen. Jeg gætter og håber selv at det nok er en løs forbindelse i relæerne. Er der nogle som kan fortælle om jeg gætter rigtigt og måske har nogle fif til hvad jeg kan gøre ved problemet?

Med venlig hilsen
Michael.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Power trim løs forbindelse
  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #2   28. jun 2020 Helt enig i at det er hjemmestrikket dog af en automekaniker som jeg købte båden af. Jeg går ud fra han ved hvordan man bruger en rigtig klemmetang men kvaliteten af kabelsko kan jo godt være af den dårlig slags.
    Er glad for du også syntes det lyder som en løs forbindelse. Måske jeg skulle starte med at skifte relæerne til nogle nye og hvis det ikke virker så er det skift af kabelsko.
    Tak for tips 👍


  • #3   29. jun 2020 Tror også det er en løs forbindelse ! !
    Nu er det miljø en båd motor er i en hård belastning på alle stik og forbindelser, og hvis ledninger er "alm" auto ledning, så går tæringen meget hurtigt ( også inde i ledningen ) så alle stik skal helst lukkes af så godt det er muligt, krympeflex ( gerne med lim ) og så evt sprøjte alle stik/forbindelser over med prolan ( også relæer ) det beskytter særdeles godt.
    Hvis dine ledninger er de orginale på motoren, så burde de være af marine kvalitet og beskyttet fra fabrikken, men tjek dem ... er de sorte er de på vej til at dø, er de kobberfarvet ( er det alm auto ledning ) eller tin farvet ( marine ledning ) og i de to sidste tilfælde skal de være ens i farven i alle tråde du kan se, fortin evt ledninger og sæt nye stik på ( gerne fuldkappe stik, hvor hele stikket er dækket af plastik ) og få lukket med krympeflex, prøv det af og se om det stadigvæk laver fis med dig... hvis ja.. SÅ prøv nye relæer .. hvis det virker .... sååååååå prolan over det hele så det bliver forseglet, prolan holder et til to år , og så skal det lige have et sprøjt til.... men først stik ( det er billigst ) og så relæer.... håber det giver lidt mening, og at det hjælper når det er lavet...


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #4   29. jun 2020 Tak for de gode råd Kim jeg må igang med at kigge på det 👍🏻

  • #5   29. jun 2020 Tak.. og undskyld det lange indlæg, jeg kan ikke styre mig smiley smiley smiley smiley smiley

  • #8   29. jun 2020 Rigtig rigtig god ide Jens = nemt at skifte relæ og ikke noget med at bytte rundt på ledninger smiley smiley

  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #9   29. jun 2020 Tusinde tak for de gode råd og tips til hvad jeg kan gøre for at det bliver nemmere ;)👍🏻

  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #10   1. jul 2020 det er ikke mekaniker der har lavet det sjusk der da... så burde han hænges til tørre i en hvis legemsdel og tage uddannelsen om...

    brug den som #6 viser...


  • #11   2. jul 2020 De mekaniker findes Hans H.......... åhhhh ja ... de findes smiley smiley

Kommentér på:
Power trim løs forbindelse

Annonce