{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  1:100 blandings forhold!!
  • #1   1. jul 2020 jep..... smiley
    Det er normalt at have 1 til 2 % i blandingsforhold, husk at købe en kvalitets olie, mange af de billige ryger en del, men de smøre som de skal hvis de har de tal din motor behøver og mener at alle herhjemme er godkendt.


  • #2   1. jul 2020 Ok! Det lyder bare ikke af meget. Har avet motoren af svigerfar og kan desværre ikke spørge ham. Så stod og skulle blande olie i benzinen. Søgte her på forummet og der kom et par opslag, hvor alle kørte med 1:50. Så bliv sgu lidt i tvivl.
    Kan ikke genkende det olie mærke det var med. Og har søgt på nettet. Der er lige så mange mærker som til knallerter. Det jeg fandt ud af er, at tcw3 er mineralsk olie.
    Det eneste 2 takts olie jeg kender til er Castro. Så det bliver den.


  • #3   1. jul 2020 Glemte at skrive om der vil ske noget med motoren at bruge 2% (1:50)blandning. Ud over at der kommer til at ryge noget mere.

  • #4   1. jul 2020 du kan sode dine tændrør til, og inogle tilfælde forkorte deres liv ( eller forkorte rensnings perioden på dem ) med for meget olie, quicksilver laver også 2T olie, det er jo mercury/mariner de har !! så den lokale båd mand har det også...
    Men det er en smagsag fra folk til folk om hvad de bruger, de skal bare opfylde de krav din motor skal bruge...
    Jeg brugte biltemas olie EN GANG og det var det ! ! ! nøhj den røg meget og lugtede fælt, så hvis du er ude i at prøve dig frem .... så nas et par deciliter fra andre og prøv dig frem med de forskellige mærker ( eller giv en vand eller øl for det ) he he det er sgu surt at stå med flere liter af noget der ligger havnen i tæt tåge eller stinker så man kun sejler i modvind smiley smiley smiley
    1 % er der mange der sejler med ! ! så det er sådan set normalt.... når det er sagt .. så har det vist lige været oppe ang. den nye benzin 10E istedet for 5E, der er åbenbart noget der der også kan drille ( det skal sgu ikke være nemt ) så måske skal der gøres noget på benzin området også...


  • #6   1. jul 2020 Mange tak for svaret.
    Bliv bare lidt usikker, kan det nu passe?
    Det kan det så. Er total ny inde for jolle sejlads og der er nok noget der skal læres.


  • #7   1. jul 2020 Jamen velkommen i en dejlig verden smiley smiley
    Der er EN ting du skal passe på ! ! !
    Det er UTROLIGT så hurtigt man kommer til at elske at sejle, og med det følger så problemet at sååååååå skal man have MERE og STØRE ! ! ! det er fedt, men dyrt he he.


  • #8   1. jul 2020 Ha ja! smiley det skal bare lykkes, at holde det på et minium. Køre rc med børne. Har mande hørm med et par maxi'er, køre mc med damen og har en crosser i 1000 stumper, der mangler at blive samlet. Fisker så meget jeg kan og slår græs når det kommer op på 1 meter. Og så kom dette!!
    Nå ja arbejder jo også.


  • #9   2. jul 2020 hi hi hi ....... ja du er sgu hængt godt op.... men altså ARBEJDE ! ! ! ! det er noget overvuderet pjat smiley smiley smiley ... åh åh ... nårh ja .. noget skal jo betale det smiley smiley smiley ind til mester og sig du ihvertfald er det dobbelte værd .... er du mester ! ! så er det åbenbart smart at fyre i øjeblikket.... nej pjat ! ! det går sgu nok det hele... god sommer ( ja til alle )
    Kan vi snart få lidt mindre vind .... pleassss


  • #10   9. jul 2020 Michael, Jeg mener at Shell´s V-power stadig er E5, så den ville jeg købe. Og så ligge på et sted omkring 1-1,5% blanding, så kan det ikke gå helt galt. Min motor har et system, der flytter olien, der hober sig op i bunden af motoren til det øverste leje. Så motoren få lige som en olie-film, på de indvendig overflader, der løber nedad. Så i stedet for bare at løbe ud, ligesom bliver genbrugt. Man skal bare sørge for at de udvendige slanger, der sidder på motoren er i orden.

Kommentér på:
1:100 blandings forhold!!

Annonce