{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
189 visninger | Oprettet:

Andreas W K
Andreas W K
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6

Yamaha 200HK V6, 2T, vil ikke køre med fuld gas {{forumTopicSubject}}

Halløj. Jeg har et par udfordringer med min Yamaha påhængsmotor. Muligvis er udfordringerne relaterede.
1. Når jeg sejler med fuld gas, er det som om den kun trække på 5 af 6 cylindere. Den kan finde på at hoppe mellem fulde omdrejninger og lidt mindre omdrejninger, hvilket giver ca. 5-10 knobs forskel.
2. Når jeg har ligget for anker eller ved kaj, og skal videre, kan jeg ikke få den til at køre i tomgang. Efter et minuts tid, sætter motoren ud, og jeg kan næsten ikke få den i gang igen. Det sker aldrig, når den er helt kold, altså når jeg sejler fra min egen bådplads.
Jeg har haft den hos Odsherred Marine, som foretog kompressionstest og skiftede nogle filtre, men det har ikke løst problemet.
Det er mega irriterende ikke at kunne stole på sin motor, særligt i havn, hvor jeg jo så kan ligge der og spærre for andre, mens jeg forsøger at få den i gang.
Er der nogen som kan komme med nogle idéer til hvad der kan være galt, evt. pege mig i retning af en super Yamaha-specialt?

Kommentarer på:  Yamaha 200HK V6, 2T, vil ikke køre med fuld gas
  • #1   28. jul Oser den meget? De tre vakuum brændstofspumper der sidder på siden af den har det med at revne i membranen og så siver benzinen direkte ind i forbrændingskammeret.
    Det er hurtigt lige at tjekke.
    Lad alle slanger blive på pumperne, man afmontere dem fra blokken. De sidder boltet fast med to bolte hver, og prøv så forsigtigt at pumpe tryk med pumpebolten. Der skulle helst ikke rende benzin ud af det lille hul på bagsiden af dem.

• #2   28. jul Det Silas nævner lyder meget plausibelt. Har prøvet noget ligende på en motorcykel hvor der var en periodisk fejl i tændings modulet (CDI box) som fik den til at sætte ud når den begyndte at blive varm og værkstedet kunne ikke finde nogen fejl da de undersøgte den. Men Leif Larsen i Svendborg er Yamaha forhandler måske kan de give dig nogle fingerpeg der kan hjælpe.
    Hilsen Rasmus

• Andreas W K
    Andreas W K Tilmeldt:
    feb 2019

#4   28. jul Jeg er lidt usikker på hvordan vakuum brændstofpumperne ser ud. Har taget et par billeder, hvor I måske kan udpege dem? Billede 3 er hvad jeg gætter på er pumpen, men der sidder kun to.

Hvis dette ikke fører til noget, er Leif Larsen i Svendborg nok det næste jeg prøver. Det er i øvrigt der båden er købt. Der er bare lidt langt fra Nykøbing Sj. til Svendborg, og hvis der nu skulle være et Yamaha-orakel tættere på, ville det jo være at foretrække.

• Andreas W K
    Andreas W K Tilmeldt:
    feb 2019

#5   28. jul Prøvede at lave noget PDF ud af de tre billeder, men jeg kan heller ikke se det på hjemmesiden. Her er de tre billeder enkeltvist.

profilbillede
  • #6   28. jul Hej Andreas.
    Billedet vil ikke rigtig poppe op på min telefon, men jeg har i gennem tiden haft stort held med at finde Yamaha værksteds manualer på nette (gratis). Så hvorfor skulle du ikke også have det, de er ret dejlige at have ved hånden også når man skal finde reservedele.
    Hilsen Rasmus

• Andreas W K
    Andreas W K Tilmeldt:
    feb 2019

#7   28. jul Billede-2

profilbillede
  • Andreas W K
    Andreas W K Tilmeldt:
    feb 2019

#8   28. jul Billede-3, som muligvis er vakuum-pumpen?

profilbillede
  • #9   28. jul Så kom bilederne. Og du har ret det er pumperne.

• #10   28. jul Det er en karburator model kan jeg se. Så sidder der rigtig nok de to benzinpumper der er vakuumstyrret som du har taget billede af. Fremgangsmetoden er den samme.
    Forkerte tændrør kan også gøre at den er svær at få liv i når den er varm.
    Er pumper og tændrør fine ville jeg hive karburatoren af og give dem en tur og tjekke at svømmerne holder tæt. For kunne godt lyde til at den får for meget at leve af

• Andreas W K
    Andreas W K Tilmeldt:
    feb 2019

#11   28. jul Det prøver jeg at kigge på. Mange tak for input.

• Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #12   29. jul Tjek om nederste tændrør i samme side som benzinpumpen er vådt af benzin, så er det højst sandsynligt membranen i pumpen der er revnet og den bliver fodret direkte ind i kurmtapshuset af pumpen. Har selv haft nøjagtigt samme problem, dog på på lillebrore (130 V4) , der løste en ny pumpe problemet.

Kommentér på:
Yamaha 200HK V6, 2T, vil ikke køre med fuld gas

x