{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.693 visninger | Oprettet:

Montering transducer {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg vil gerne spørge jer til råds om en ting. Jeg har købt et nyt ekkolod og vil montere den på hækken. Min hæk er “trappeformet” på ovenstående billede har jeg tegnet 3 punkter, hvor ville du montere den? Altså hvor er vandgennemstrømningen mildest?

Mvh Søren 😃😃


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Montering transducer
  • #2   30. jul 2020 Jeg ville sætte den ved nr.3 , men nogle gange kommer der forstyrrelser fra motor hvis den sættes for tæt på motoren, og i det tilfælde ved nr 2.
    Istedet for at bore huller i båden, så monter et stykke TYKT plast stykke ( evt et stykke fra et skærebrædt ) og så et stykke der dækker rigtigt meget ( både ved 2 og 3 ) og et godt stykke op af hækken, så kan du "nøjes" med at bruge 2 skruer og godt med klæbemiddel, måske 7tec ( men brug også skruer, da nogle plast produkter ikke har den helt store hæfte kraft med lim ) lav et 4 kantet stykke, sæt det op hvor det skal være og tegn bunden op på det, og skær det til så det flugter bunden helt...
    Så kan du flytte dine ting på røven helt som du vil ... UDEN extra mange huller i hækken, plus du kan sætte flere transducer på ....
    Vi har sat en plade på 2,5 cm tykkelse, så er det nok til at der kommer ordentlige skruer i der har fat uden at de rammer båden.


  • #3   30. jul 2020 Vil også montere i Nr 3.. Men som Kim anbefaler med en nylon plade..
    Det kan være svært at placere en transducer optimalt første gang.


  • #4   30. jul 2020 Også 3, men ved høj hastighed kan du få udfald pga. lufthvirvel fra skruen. På din plotter kan du finjustere dybden så der tages højde for placeringen af transduceren.

Kommentér på:
Montering transducer

Annonce