{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Fart
  • Kjeld P
    Kjeld P Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #2   21. aug 2020 Tak for svar. Jeg har prøvet at trimme frem og tilbage. Det ændrer noget på hvordan den ligger i vandet, men ikke rigtig noget på hastigheden. Med hensyn til vægtfordeling, mener du så mere vægt foran eller agter? Der er umiddelbart ikke så meget at rykke rundt på.

  • #3   21. aug 2020 Hej Kjeld,
    En bundmalet båd er jo noget mere rug i bunden end hvis den står helt glat. Det kan også være at motoren ikke har alle hestene hjemme længere. Og så er spørgsmålet om din propel har skader, der går at den ikke virker så godt længere. Og som Rasmus skriver højde og vinkel har også meget at sige.
    Ved du hvor mange omdrejninger du sejler med for fuld gas?


  • Kjeld P
    Kjeld P Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #4   22. aug 2020 Hej Thomas
    Nej jeg ved ikke præcis hvor mange omdrejninger den tager, men synes den lyder meget "rigtigt".
    Det er nok bare en kombination af gammel motor, slidt propel o.s.v. som i siger.
    Men de ting taget i betragtning, er 12 knob så ikke stadig i den lave ende? Jeg mener der er jo et stykke vej op til de 20.


  • #9   22. aug 2020 Hejsa.
    12 knob lyder af meget lidt, som andre i tråden nævner må der være noget galt med propel, motorydelse eller andet..
    Havde for år tilbage en Poca 475 jolle med 25 hk 4 takt, den kunne opnå 22 knob .


  • Kjeld P
    Kjeld P Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #10   22. aug 2020 Hej Rasmus
    Mange tak tak for de konstruktive svar, og fine billeder👍 virkelig brugbart.


  • #11   22. aug 2020 Hej Kjeld,
    Man kan jo godt begynde at bruge en masse krudt på at trimme den ind og du måske stadig ikke bliver helt tilfreds. Og 25 hk er jo heller ikke meget på en speedbåd. Jeg ville kigge efter en 50-60hk motor, hvis ellers båden er beregnet til den størrelse. Det tror jeg at du vil blive mere glad for, end at vinde 2-4knob med dit nuværende. Og en motor med god ekstra kraft, betyder jo at man kan sejle med lavere omdrejninger, når man cruiser. Men en omdrejningstæller bør du have, det fortæller nemlig om du sejler med for stor eller for lille propel.
    Kunne du ikke tage nogle billeder af bagenden, og bunden af din båd?


  • Kjeld P
    Kjeld P Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #12   22. aug 2020 Hej Thomas
    Ja en omdrejningstæller bliver det næste. Og ja det ville helt sikkert klæde den med en lidt større motor. Men der er lige lidt overvejelser, om det er det jeg gør, eller måske finder noget helt andet. Det afhænger også lidt af hvordan det går med mit pengetræ;)
    Også lige et par billeder, ved ikke om det kan bruges til noget.


  • Kjeld P
    Kjeld P Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #13   22. aug 2020

    profilbillede
  • Kjeld P
    Kjeld P Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #14   22. aug 2020

    profilbillede
  • Kjeld P
    Kjeld P Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #15   22. aug 2020

    profilbillede
  • Kjeld P
    Kjeld P Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #16   22. aug 2020

    profilbillede
  • Kjeld P
    Kjeld P Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #17   22. aug 2020

    profilbillede
  • #19   22. aug 2020 Er der vand i dobbeltbund eller evt vådt skum, kan det jo også være årsag til den ikke vil op i fart?


  • #21   23. aug 2020 Den burde gå hurtigere.
    Motor skal ved max ligge på 5500 omd. Tyder lidt på du har forkert propel på.


Kommentér på:
Fart

Annonce